به گزارش ایسنا، هوش مصنوعی (AI) در دنیای امروز به یکی از فناوری های حیاتی تبدیل شده که در بسیاری از زمینه ها، از مدیریت کسب وکار و امور اداری و بانکی گرفته تا پزشکی و حوزه های حقوقی و قضایی تاثیر گذاشته است.
به اعتقاد کارشناسان، قابلیت ها و کاربردهای هوش مصنوعی بسیار وسیع است به شکلی که تقریبا تمام صنایع را تغییر می دهد و می تواند وظایف متعددی را به طور خودکار انجام دهد که در نتیجه آن در زمان و منابع به شکل موثری صرفه جویی می شود.با گسترش کاربردهای هوش مصنوعی در خدمات، بستری جهت تسهیل فرایندهای اداری، تسریع در پاسخگویی و بهبود عملکرد افراد فراهم و منجر به\xa0افزایش کارایی، بهره وری و سودآوری می شود.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران: افزایش دقت، کاهش خطا و هزینه ها و افزایش شفافیت از مزایای استفاده از هوش مصنوعی در بررسی شکایات و حل اختلاف کارگر و کارفرماست.
درحال حاضر\xa0دامنه کاربردهای هوش مصنوعی در خدمات دولتی و شهری به طور فزاینده ای رو به گسترش است چنانچه هوش مصنوعی با قابلیت های ارزشمندی که دارد، مراجع قضایی، بانکها، سازمان\u200f های دولتی و مدارس را در زمینه خدمت \u200fرسانی به شهروندان متحول کرده و به سرعت در حال تبدیل شدن به ابزاری قدرتمند برای کسب و کارها در تمام صنایع است. ابزارهای هوش مصنوعی و منابع انسانی به کارکنان در برنامه ریزی شغلی کمک می کنند و تجربه آنها را بهبود می بخشند که منجر به افزایش مشارکت و رضایت کارکنان می شود.
در همین راستا، بهزاد سام دلیری- مدیرکل تعاون،کار و\xa0رفاه اجتماعی استان\xa0تهران به تازگی از برنامه ریزی جهت استفاده از هوش مصنوعی به منظور جبران کمبود نیروی انسانی در استان تهران خبر داد و گفت: هوش مصنوعی با سرعت بالای خود در پردازش اطلاعات،می تواند کمبود نیروی انسانی را جبران کند.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت ورود به عرصه های پیشرفته فناوری به ویژه هوش مصنوعی، خاطرنشان کرد: در راستای این توصیه ها تلاش می کنیم با به کارگیری هوش مصنوعی درحوزه های مختلف نظیر مدیریت پرونده ها و حل اختلافات، کارآمدی و سرعت رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی را افزایش دهیم.
سام دلیری معتقد است: زمان بندی و مدیریت پرونده ها توسط هوش مصنوعی می تواند از دخالت عوامل انسانی و اعمال نظر شخصی جلوگیری و داده ها را به صورت بی طرفانه تحلیل کند و اولویت بندی پرونده ها را به صورت کاملا بی طرفانه انجام دهد که در نتیجه خطر بروز تعصبات و تصمیم گیری های سلیقه ای را کاهش داده و عدالت در فرایند رسیدگی به شکایات را تقویت می کند.
هوش مصنوعی تأثیر بسزایی در ارائه خدمات به شهروندان،برقراری امنیت، اجرای قانون، مدیریت انرژی و توسعه حمل\u200f ونقل شهری گذاشته و\xa0به کسب وکارها کمک می کند تا بتوانند با روش های جدید و نوآورانه کارها را دنبال کنند.
آنطور که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفته افزایش دقت و کاهش خطا، کاهش هزینه ها و افزایش شفافیت از مزایای استفاده از هوش مصنوعی در بررسی شکایات و حل اختلاف کارگر و کارفرماست.
به گفته وی\xa0در شرایطی که حجم پرونده ها افزایش یافته و منابع انسانی محدود است، این فناوری با خودکارسازی فرآیندهای تکراری و اداری، زمان لازم برای رسیدگی به هر پرونده را کاهش می دهد و در نتیجه، سیستم با استفاده از منابع موجود تعداد بیشتری از پرونده ها را در مدت زمان کمتری مدیریت می کند.
هوش مصنوعی تاکنون توانسته تأثیر بسزایی در ارائه خدمات به شهروندان، برقراری امنیت، اجرای قانون، مدیریت انرژی و توسعه حمل\u200f ونقل شهری بگذارد.مدیریت منابع انسانی یکی از حوزه هایی است که تحت تاثیر این فناوری قرار گرفته و امروزه از آن برای فرایندهای استخدام، پرورش و توسعه کارمندان استفاده می کند.
هوش مصنوعی به سرعت در حال تبدیل شدن به موضوعی تحول آفرین در دنیای تجارت است و به کسب وکارها کمک می کند تا بتوانند با روش های جدید و نوآورانه کارها را دنبال کنند. برای خودکارسازی وظایفی مانند مدیریت حقوق و دستمزد و مزایا نیز می توان از هوش مصنوعی بهره گرفت.
به گزارش ایسنا، امروزه سیستم\u200f های هوش مصنوعی، فرآیند یافتن شغل برای افراد جویای کار و یا استخدام نیروی کار کارفرمایان را تسهیل کرده و فرصت های توسعه و آموزش را بر اساس اهداف فردی، نقاط قوت و سبک های یادگیری تنظیم کرده است. به\xa0اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی، کاربرد\xa0هوش مصنوعی\xa0در سازمانها بسیار زیاد است و درحال حاضر\xa0به کمک هوش مصنوعی می توان متقاضیان کار را نسبت به مشاغلی که توانایی و تخصص آن را دارند مطلع کرد و در انجام امور زمان بری همچون مصاحبه های تلفنی و تعیین وقت مصاحبه از سیستم های هوشمند بهره برد.
انتهای پیام