بازسازی ساختمان اداری

معمار، پس از درک نیازهای پروژه، میبایست طرح را دز ذهن خودش تجسم کند. درسهایی مانند مکانیک جامدات، استاتیک و سیالات دارای مباحث فیزیکی زیادی هستند و درسهای ریاضیات گسسته، جبر و احتمال و هندسه نیاز به درک ریاضی بالا و قدرت محاسبات دارند. برای درک بهتر این موضوع فقط کافی است دسترسی به تراس از پشت مبلهای چیده شده در پذیرایی و کنار زدن پرده شیک آن را در ذهن تصور کنید. نشیمن خصوصی ازجمله فضاهایی است که اگر در هنگام طراحی نقشه ساختمان آن را لحاظ کنید، کیفیت پلان معماری و میزان رضایت ساکنین را تا حد زیادی افزایش میدهد.

این مورد درباره ساختمانهای شمالی چندان مشکل نیست، زیرا در این ساختمانها در اغلب موارد، فضاهای عمومی خانه، یعنی سالن پذیرایی و در بسیاری از موارد هم نشیمن و آشپزخانه را مشرف به حیاط طراحی میکنیم تا دارای بهترین شرایط جذب نور باشند. زمین من یه مثلث قائم الزاویه شمالی هست که دربخش جنوبی زمین اجازه ساخت دادن.در مرحله طراحی هستم.ایا توصیه ای برای این گونه زمین ها دارید؟ مهندسین معماری با ایجاد میراث هزاران ساله نوآوری تدریجی در فناوری ساخت و ساز و پیشرفت علمی ، جدیدترین دانش و فناوری های علمی را در طراحی ساختمان ها به کار می گیرند.

تجسم هنری است که تمامی افرادی که با حوزه هنر و طراحی، سر و کار دارند، باید آن را فرا بگیرند. از جمله زمینه های شغلی برای یک مهندس معماری می توان به سرپرستی دفاتر معماری، مدیریت و هماهنگی اجرایی پروژه های معماری، طراحی، نظارت صحت انجام کار در عملیات اجرایی ساختمانی، طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی پارک ها و میادین شهری و محوطه سازی، انجام کارهای پژوهشی و آموزشی در زمینه طراحی فضاهای طبیعی، مشارکت در پروژه های برنامه ریزی و طراحی شهری و شهرسازی، تدریس در دبیرستان ها ی فنی و حرفه ای و دانشگاه ها اشاره کرد. این حرفه امروزه خیلی مهم است.

بهگونهای که نور واردشده به فضا بیشازحد شدید و آزاردهنده نباشد. علاوه بر این، وجود اتاقها رو به حیاط باعث میشود تا نور شدید و مستقیم آفتاب، باعث آزار ساکنان در ساعات اولیه روز میشود. مهندسی عمران یکی از رشته هایی است که افراد با شنیدن آن معمولا به یاد پروژه های ساختمانی و طراحی نقشه و… محیط کار مهندسان عمران با توجه به گرایش و زمینه ای که در آن مشغول فعالیتند، متفاوت است. همیشه به یاد داشته باشید که بهترین عملکرد و کارایی تراس، زمانی اتفاق میافتد که مستقیماً از فضای آشپزخانه قابل دسترسی باشد. زمینهایی با شکلهای نامنظم و اصطلاحا زمینهای قناس، گزینههای بسیار مناسبی برای طراحی پلان هستند که با کمی خلاقیت میتوان بهترین نتیجه را در طراحی پلان چنین ساختمانهایی گرفت. و سیاست این شرکت در استفاده از دستورالعمل های حاصل از بهترین تجربیات است.

مهندسان معماری به ارزیابی ساختمان ها و سیستم ها می پردازند. سازه : تیر و ستون ها که نیروی فشاری را انتقال می دهند. در این مقاله، به مفهوم معماری و دیدگاه افراد مختلف جهان، نسبت به مفهوم معماری پرداختیم، وظیفه معمار را بررسی کردیم، مهارت های مورد نیاز برای معماری را بررسی کردیم و برای تقویت آنها راهحلهای مختلفی ارائه دادیم. حداقل فضای استاندارد و کافی برای اتاقخواب والدین به علت وجود تجهیزات بیشتر، حدود ۱۵ مترمربع است که میتواند بسته به زیربنای مفید واحد مسکونی، حتی تا ۳۰ مترمربع و بیشتر هم طراحی گردد. پیشنهاد میکنم در طراحی نقشه ساختمانهای مسکونی که مساحت زیربنای مفید آنها بیشتر از ۱۸۰ مترمربع است، حتماً فضایی را هم بهعنوان نشیمن خصوصی در نظر بگیرید. همچنین به شما پیشنهاد می کنم مطلب “رشته مهندسی نقشه برداری” را نیز در سایت فسفر مطالعه کنید. به طور کلی اساس طراحی معماری این است که بدانیم فضا چه کاربردی دارد، اما جنبه های زیبایی شناختی نیز دخالت دارند.

در طراحی نقشه ساختمانهای جنوبی باید به این نکته توجه کنید که تراسهایی که در نمای اصلی و مشرف به خیابان طراحی میشود، بیشتر جنبه نمایی پیدا میکند و از کارآیی آن کاسته میشود. یکی دیگر از مسائل بسیار مهم در اجرای ساختمانها رعایت اصول ایمنی و حفاظت اولیه در کارگاه محل پروژه و ساختمانهای اطراف آن و هم چنین رعایت مسایل زیست محیطی کارگاه میباشد. مهندسین معمار با رعایت استانداردهای ایمنی، سبب افزایش راندمان کار و کاهش هزینه های می شوند. شما سعی کنید در طراحی نقشه ساختمانهای مسکونی حتما این موارد کلیدی را رعایت کنید. شناخت صنایع مرتبط با حوزه کاریتان، باعث میشود تا شما با مشتریهای مناسب، ارتباط برقرار کنید و خریدهای باکیفیتی داشته باشید. پایداری ساختمان مجموعه عواملی است که در نتیجه ارتباط بین سیستمهای داخلی و خارجی سازه ساختمان حاصل میشود.

و اینکه به نظر کارفرما چه نکته هایی در محل سکونت فعلی او از قلم افتاده است و چه بخش ها یا جزئیاتی نیاز به تغییر دارند. این مهندسین می توانند به صورت پروژه ای یا تمام وقت در یک شرکت خصوصی یا سازمن های دولتی مانند شهرداری ها کار کنند. حتما به مهندس عمران نیاز است. یک مهندس معمار در هنگام طراحی باید به فضای اطراف بین ساختمان ها و نحوه قرارگیری ساختمان کنار هم دقت کند. البته با کمی دقت در دروس این رشته متوجه می شویم که معماری یک رشته میان رشته و ترکیبی از هنر و فن است. دروس هنری در مهندسی معماری اهمیت بیشتری دارد که دروس فنی و تئوری نقش در موازات این درس ها هستند. فردی که وارد رشته مهندسی معماری می شود نباید تنها به فکر گذراندن یک سری دروس باشد بلکه باید به جاهای مختلف سفر کند تا با فرهنگ و هنر دیگر اقلیم ها آشنا شود و متناسب با آن فرهنگ نسبت به طراحی آن بنا اقدام کند.

این موضوع شاید برای فضایی مثل پذیرایی تا حدودی درست باشد، اما برای بسیاری از فضاهای داخلی اینگونه نیست. اگر چه ماهیت اصلی و کلی یک ساختمان بدست اولین معمار آن مشخص می شود، اما بازسازی و تعمیر متعاقب آن در درون ساختمان چنین نیست و همانطور که امروزه مشاهده می شود، بسیاری از ساختمان ها اگرچه مدت ها پیش ساخته شده باشند اما در سال های مختلف بر اساس تغییر نیازهای جامعه مجدداً بازسازی می شوند که نشان می دهد یک ساختمان هیچ گاه نمی تواند کامل و تغییر ناپذیر باشد. این نیاز از زمانی که مشتری، نیازهای اصلی پروژه را با معمار، در میان میگذارد، شروع میشود.

گاهی به موسیقیهای مفید گوش کنید. با این تکنیک می توانید با منحنی ها کار کنید و بوسیله ی دستکاری منحنی ها، سطوح سه بعدی ایجاد کنید. علاوه بر اینها، پیکربندی طراحی سطوح شیبدار و تأسیسات نیز باید با طراحی رمپ و دیگر کاربردها، سازگار باشد. • از سازههای بتنی برای سازههای نگهدارندِ زمین مانند فرورفتگیهای پلها و دیوارهای نگهدارندِ برای خاکریزها نیز استفاده میشود. در طراحی پلان معماری و ترسیم نقشههای فاز یک معماری باید ضخامت تمام دیوارهای خارجی و همچنین دیوارهای اطراف پله را ۲۰ سانتیمتر و ضخامت دیوارهای داخلی را ۱۰ سانتیمتر در نظر بگیرید. قسمت هنری این رشته مربوط به مباحثی مثل پلان ها، طراحی، زیبا شناسی و نحوه زیبا کردن حجم ها است.

به عنوام مثال یکی از مهارت هایی که در گذشته مورد نیاز طراحان سازه نبود اما امروزه با پیشرفت آیین نامه ها خصوصا در حوزه بهسازی لرزه ای و مقاوم سازی ساختمان ها به آن نیاز مبرم وجود دارد دانش تحلیل های غیر خطی سازه سایت karaj-home می باشد. لذا كمتر از آن استفاده مي شود. حتماً ساختمانهایی را دیدهاید که به دلیل فرهنگ متفاوت ساکنین هر طبقه و برحسب نیاز آنها برای استفاده از بالکن، چه نمای زشت و نامتوازنی پیدا کردهاند. معمولاً بهترین و مفیدترین نور در ساختمان، نور روز جنوبی است و در ساختمانهای جنوبی این نور از سمت پنجرههای جنوبی طراحی میشود، به همین دلیل هم در پلانهایی که ما طراحی میکنیم، سعی میکنیم تا جانمایی فضاهای ساختمان طوری طراحی شود که فضاهای عمومی مانند آشپزخانه و پذیرایی مشرف به حیاط طراحی شوند و برعکس، اتاقخوابها را رو به خیابان طراحی میکنیم. به دلیل حساس بودن این حرفه، دانشجویان برای جذب بازار کار باید علاوه بر تجربه و مهارت های کافی، مدرک لیسانس داشته باشند.

در این مطلب از سایت فایل معماری، با دانلود رایگان پروژه کامل مجتمع مسکونی چهار طبقه چهار واحدی در خدمت شما بزرگواران هستیم. با اینکه قالب کارهای مهم معماری، اعم از طراحی و ایدهپردازی در تنهایی انجام میشوند؛ اما در بسیاری از مواقع، شما نیاز دارید تا با مهندسان دیگر پروژه، مشارکت داشته باشید. با توجه به زندگی پرتلاطم و شلوغ امروزی و آپارتماننشینی مردم، ممکن است روزانه شاهد اختلافات شخصی و جمعی زیادی بین افراد در این مجتمع مسکونی باشیم لذا آشنایی با حقوق متقابل افراد در ساختمان میتواند در پیشگیری از بروز بسیاری از مشکلات حقوقی در ساختمان مؤثر باشد. شاید یکی از ایراداتی که به بتن وارد میشود، افت و خزش آن در طول سالها میباشد که آنها را آسیبپذیر میکند. درست است که نور طبیعی نقش تعیینکنندهای در کیفیت فضاهای معماری دارد، ولی در برخی فضاها، نور زیاد و بیشازحد میتواند باعث ایجاد مزاحمت و افت کیفیت فضاهای داخلی گردد. بهترین حالت در طراحی آشپزخانه زمانی اتفاق میفتد که آشپزخانه با کمی عقبنشینی و با فاصله از جداره اصلی نما طراحی گردد تا ضمن بهرهبرداری از نور و تهویه طبیعی، از تابش نور مستقیم و گرمشدن بیشازحد آشپزخانه جلوگیری شود.

به لحاظ مساحت باید دقت شود از آنجایی که نقشه ساختمانهایی با مساحت مفید ۱۴۰ تا ۱۸۰ مترمربع معمولاً بهصورت سهخوابه طراحی میشود، نباید در ساختمانهایی با زیربنای مفید کمتر از ۱۵۰ مترمربع اقدام به طراحی نشیمن خصوصی کرد. طراح باید با توجه به موقعیت جغرافیایی محل ساختمان و اطلاع از شرایط و شدت تابش نور خورشید در آن منطقه، اقدام به طراحی پنجره با عرض و ارتفاعی مناسب با مساحت و کاربری فضای داخلی کند. در طراحی تراس باید به نکات زیادی ازجمله محل قرارگیری آن در پلان، بهترین دسترسی و همجواری با فضاهای داخلی، مساحت تراس و جنبه نمایی آن توجه نمود. بهترین محل قرارگیری تراس در پلان معماری، چه در ساختمانهای شمالی و چه در ساختمانهای جنوبی، مشرف به حیاط و در ارتباط مستقیم با آشپزخانه است.