بهترین های کسب و کار را معرفی می کنیم

از عناصری که باعث کاهش ترس و استرس کودکان و ایجاد صمیمیت بین پزشک و کودک و حس امنیت بین آن ها می شود می توان به استفاده از رنگ های روشن و آرامش بخش و یا استفاده از نمادهایی که کودکان با آن ها آشنایی دارند مثل تصویر شخصیت های کارتونی، استفاده از عناصر طبیعی مانند ماه، ستاره، خورشید و گل و گیاه ، اشاره کرد. ذکر این نکته نیز ضروری است که بیمارانی که به مطب های روانشناسی برای درمان مراجعه می کنند، نسبت به بیمارانی که برای امراض جسمی به مراکز و مطب ها مراجعه می کنند و هم چنین بیماران بستری، نیاز بیشتری به حضور در فضاها و محیط های آرامش بخش و جذاب و صمیمی دارند. هم چنین باید فضایی مناسب و جداگانه جهت استراحت کارکنان داشته باشید. صندلی ها به جای اینکه در اتاق های جداگانه باشند در یک سالن باز چیده میشوند.

امروزه بیان اینکه رنگ به صرف زیبایی در محیط مورد استفاده قرار گیرد، نمی­تواند مورد پذیرش قرار گیرد، چرا که مساله مهم در طراحی داخلی و دکوراسیون یک محیط نیازها و احساسات کاربران آن می­باشد . رنگ های استفاده شده در مطب پزشک با آن که باید آرامش و شادابی را به پزشک و بیمار هدیه دهد اما نباید بیش از حد غیرطبیعی باشد چرا که برای پزشک خسته کننده می شود. تلاش کنید با توجه به بودجه خود از وسایل مدرن و امروزی استفاده کنید. فضایی که برای پذیرش و منشی کلینیک در نظر گرفته می شود باید به گونه ای طراحی شود که به عنوان مثال صحبت کردن بیماران با یکدیگر و یا با تلفن، باعث تداخل در روند کارهای منشی کلینیک نشود. این امر بسیار مهم و ضروری می باشد، زیرا اگر به خوبی انتخاب نشود ممکن است که برخی از مشکلات و ضایعات پوستی به درستی به به چشم دیده نشوند و بدین ترتیب در روند درمان، افراد با مشکل روبرو می شوند. برای نورپر مطب می شود باید به مراحل قبل برگردد و دوباره داوریها را بازبینی کند.

دکوراسیون مطب چشم پزشکی کار نسبتاٌ دشواری است بنابراین بهتر است قبل از طراحی داخلی مطب ابتدا اطلاعاتی را در این زمینه کسب کنید و سپس اقدام به طراحی دکوراسیون داخلی بینایی سنجی و مطب چشم پزشکی نمایید. استفاده از رنگ های مناسب و توجه به نورپردازی در مطب های چشم پزشکی از اهمیت زیادی برخوردار هستند. از همین رو این مکان می تواند مراجعه کنندگان را تا اندازه زیادی تحت تاثیر قرار دهد. هر چقدر که اتاق انتظار مطب زیبا تر و شکیل تر باشد و از امکانات رفاهی بیشتر و بهتری برخوردار باشد، بدیهی است که تعداد مراجعه کنندگان به مطب مورد نظر نیز بیشتر خواهد بود.

در این صورت مراجعین میتوانند به راحتی و بدون هیچ قید و بندی به چنین مکانی در رفت و آمد باشند. از تمامی فضاهای موجود استفاده کنید ولی این نکته را مدنظر داشته باشید که هیچ قسمتی را بیش از حد شلوغ نکنید. هر مکانی، بسته به نوع فعالیت و جایگاهش، دکوراسیون خاص خود را می طلبد و برای چیدمان آن مکان باید ظرافت ها و نکاتی را رعایت کرد، زیرا هیچ دو مکانی نمی تواند واکنش مساوی و مشابهی داشته باشد. برای آرامش بیشتر آنها نقداری ابزار سرگرمی به مطب خود اضافه کنید. ۱۰-از چه گروه ها و افراد حرفه ای برای پیش برد کار استفاده می طراحی داخلی مطب دکتر کنید؟

تخصص پزشک، خدمات درمانی که در مطب پزشک به بیماران ارائه می شود، مساحت و موقعیت مطب، نوع بیمارانی که به مطب مراجعه می کنند، علایق پزشک و … اگر اصول مهندسی در طراحی و دکوراسیون یک مطب دندانپزشکی به خوبی رعایت شود، نتیجه کار محیطی کاربردی و جالب، زیبا و راحت خواهد شد که همین عوامل باعث تبدیل مطب به مکانی شاد همراه با یک گروه و پرسنل فعال و پر کار خواهد شد. هیچ قسمتی از این طراحی تاریکی و سیاهی ندارد و باید همه آن فضا با نور های ملایم پوشانده شده باشد. افراد در مطبها و کلینیکها گاهی مجبور میشوند حتی چند ساعت منتظر بمانند بنابراین حس و حال فضا و نحوه چیدمان آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین جهت شناخت فاکتورهای معماری در این فضاها و نحوه به کارگیری شان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این کار باعث استفاده بهتر از نور طبیعی نیز میشود و نور خورشید به صورت نسبتاً یکسان در فضای سالن درمان پخش میشود. همین طور رنگ قرمز می تواند باعث افزایش ضربان قلب شود و از این جهت انرژی افراد را بالاتر ببرد. لذا اعتماد او به دندانپزشک و کادر درمان افزایش میابد.

در کلینیک دندانپزشکی باید فضای مناسب برای بیماران کم توان جسمی، ذهنی، افراد سالخورده و کودکان طراحی شود به طوری که این گونه افراد با کمترین سختی و استرس امکان دریافت خدمات دندانپزشکی را داشته باشند. اولین چیزی که با دیدن عکس مطب دندانپزشکی یا حضور یافتن در آن به ذهن بیمار یا کاربران این مجموعه متبادر می شود، نحوه طراحی داخلی و معماری آن می باشد. حوزه پزشکی به سرعت در حال پیشرفت است. در طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی باید به داشتن محیطی آرام، امکان چیدمان چندین یونیت با فاصله های مناسب در فضاهای کلینیک که به طور همزمان چندین پزشک در حال کار کردن هستند و نصب نمایشگرهایی در مقابل دید بیمارانی که روی یونیت قرار میگیرند برای جلوگیری از کلافگی بیماران، توجه نمود. این یک امر اجتناب ناپذیر است و جدا از این که اینکه چه سنی داریم یا به چه نوع بیماری درگیر هستیم برای همه اتفاق می افتد.

آیا میدونید که برای چینش مبلمان در کلینیک زیبایی حتماً باید به قوانین فنگشویی توجه بشه ؟ اصولا هرچه طراحی مطب دوستانهتر، گرم و صمیمیتر باشد، حس آرامش بیشتری را به بیماران هدیه میدهد. نخستین مسئله ای که باید در طراحی جایگاه منشی در نظر بگیرید این است که آن را در نقطه ای از کیلینیک قرار دهید که مراجعین بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند. زیرا وقتی شخص در فضایی قرار داشته باشد که چیزی برای ارائه نیست مدام به ساعت خود می نگرد تا زمان بگذرد. انجام بشود نیاز و همچنین یک چاشنی از سرگرمی را همراه خود داشته باشد، نیازی به هزینه زیاد ندراد. بسیاری از تجهیزات با تغییرات کوچکی مجدداً قابل استفاده بوده و بکارگیری آنها موجب کاهش چشمگیر هزینه های بازسازی مطب میشود. اتاق انتظار برای بیماران از استرس زا ترین مکان ها بشمار می رود بنابراین ایجاد مکانی توام با آرامش در اتاق انتظار مطب از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی دیگر از موارد اصول طراحی مطب جداسازی فضای انتظار با بخش درمانی بوسیله درب و راهرویی کوتاه است. دکوراسیون مطب پزشکان عمومی به دلیل رفت و آمد زیاد بیماران و فعالیت زیاد پزشکان، متفاوت با سایر مطب هاست. دکوراسیون وطراحی مطب دندانپزشکی باید گویای خدماتی باشد که یک متخصص دندانپزشک میخواهد به بیماران خود ارائه دهد، مثل خدمات درمانی در یک محیط امن، زیبا و مطمئن که البته اگر دندانپزشک دارای تخصص خاصی باشد به طور مثال اطفال، جراحی ویا …

طراحی برای مطب پزشکان دارای اصول و قواعدی است که باید حتما طراح رعایت نماید. به علاوه در اتاق انتظار و بر روی میز حتما دستمال کاغذی بگذارید و برای راحتی بیشتر بیماران یک چوب لباسی قرار دهید. حتما پیش از طراحی مطب دندانپزشکی درباره سیاست ها و استاندارهای طراحی فضای بهداشت و درمان در منطقه فعالیت خود اطلاعات مناسبی بدست آورید. در این پروژه به دلیل موقعیت خاص آن و پرستیژ منحصر به فردی که این مطب در سطح شهر تهران دارد تمام سعی ما بر این بوده که فضایی با دکوراسیون لوکس و جذاب را ایجاد کنیم که علاوه بر ایجاد محیطی آرام بتواند زیبایی و جذابیت خاصی برای مراجعین خود داشته باشد ، حال به توضیحاتی در باب طراحی و اجرای این دکورسیون داخلی کلینیک زیبایی می پردازیم.

طراحی و دکوراسیون داخلی مطب نشان دهنده خدماتی است است که یک پزشک و متخصص می خواهد به بیمارانی که به او مراجعه می کنند ارائه دهد، به طور مثال اطفال، جراحی و … برای مثال میتوانید مبلمان خود را با کمک عناصر چوبی طراحی کنید. در ادامه برخی نکات مهم در طراحی دکوراسیون کلینیک داندانپزشکی را همراه با نمونه کارهای مربوط ارائه میدهیم. اگر نیاز به بازسازی مطب دندانپزشکی دارید، احتمالاً میخواهید طراحی کلینیک به گونه ای صورت پذیرد که فضای بیشتری جهت ذخیره سازی در اختیار داشته باشید. گروه معماری بام سابقه و تجربیات درخشانی در ارتباط با دکوراسیون داخلی مطب دارد و قادر است، رویاهای شما را در رسیدن به طراحی داخلی مطب روانشناسی به حقیقت برساند.

یک سرویس بهداشتی تمیز با فضای مجزا برای روشویی و توالت، آبسردکن، فضای انتظار همراهان، چندین جالباسی کوچک در مقابل صندلی ها، ساعت های دیواری شیک و جذاب، فضای کوچک بازی کودکان در مطب برخی پزشکان یا صندلی های خاص بیماران دارای مشکلات حرکتی یا مسن، از دیگر مبلمان های ضروری و مورد نیاز مراجعه کنندگان هستند. این مدل با نام تجاری کانتر کیش میباشد . بازسازی و طراحی کلینیک داندانپزشکی نیاز به توجه به دو جنبه تجاری و پزشکی دارد. نور طبیعی برای طراحی هر فضای اداری یا تجاری مانند طراحی داخلی مغازه نیز بسیار مفید است. ۲۴-اصلی ترین و مهم ترین هدف از طراحی داخلی چیست؟ از مهم ترین مکان هایی که بیمار بیشترین وقت خود را در آنجا می گذراند می توان به اتاق انتظار اشاره کرد. امروزه طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی بر اساس اصول مهندسی، طبق نیاز افرادی که در آن محل کار میکنند و یا رنج سنی مراجعینی که به آنجا رفت و آمد میکنند انجام میگیرد.