به گزارش خبرگزاری مهر، امیر محمود غفاری، معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی، گفت: تأمین منابع این پروژه روی ریل درست قرار گرفته و با تخصیص هزار میلیارد تومان دیگر آمادگی داریم کارگاههای خود را توسعه و افزایش دهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت صورت وضعیت یک همتی به پیمانکار خبر داد و گفت: با برنامهریزیهای خوبی که صورت گرفته است زیرسازی کیلومتر ۶۷ تا ۱۱۴ پروژه که بخش مهمی از پروژه است، پایان مییابد.
پیشرفت ۵۱ درصدی پروژه راه آهن دورود – خرم آباد
غفاری به پیشرفت ۵۱ درصدی پروژه راه آهن دورود – خرم آباد اشاره و اظهار کرد: این طرح که با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا در حال انجام است در سال ۱۴۰۲ قریب به ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۴/۵ کیلومتر تونل حفاری شده است.
این مقام مسئول به تونلهای بزرگ و منحصر به فرد این پروژه هم گریزی زد و گفت: این پروژه دو تونل بزرگ دارد که از بزرگترین تونلهای خاورمیانه هستند، همچنین ۷۷ درصد عملیات خاکبرداری و ۲۵ درصد عملیات خاکریزی این پروژه انجام شده است.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: رفع تنگناهای خطرناک مسیر ریلی قدیم و افزایش ظرفیت ۵ تا ۱۰ میلیون تنی جابهجایی بار به علاوه بهرهمند شدن مردم و بنگاههای اقتصادی مرکز و غرب لرستان و شرق استان ایلام از مزیتهای این پروژه ریلی است و هر مقدار که پروژه پیشرفت داشته باشد و صورت وضعیت تحویل دهد ما در پرداخت آن مشکلی نداریم.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در پایان با اشاره به مطالبه مردم برای ادامه مسیر این پروژه خاطرنشان کرد: قطعه دوم این پروژه از خرم آباد تا اندیمشک ۲۱۹ کیلومتر طول دارد که با تکمیل آن مسیر جدیدی در خط ریلی شمال به جنوب کشور گشوده خواهد شد.
منبع: https://www.mehrnews.com/news/6140521/%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%87-%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%AE%D8%B7-%D8%B1%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%AE%D8%B1%D9%85-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D8%A7-%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B6