بهره‌برداری از چهارخطه خرم‌آباد – کوهدشت در سال آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشنهاد استان مبنی بر تعریض مسیر کوهدشت – ایلام و نهایتا به سمت عتبات عالیات اشاره کرد و یادآور شد: باید طرح‌ مطالعاتی این محور انجام شود و در صورتی که نسبت به محورهای موازی آن منطقه اگر کوتاه‌تر و توجیه اقتصادی داشته باشد، این محور به دیگر راه‌های ارتباطی سمت مهران و عتبات عالیات اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به کریدور ملی کرمانشاه، لرستان و خوزستان اشاره کرد و گفت: حدفاصل بین اسلام‌آباد تا پلدختر به‌طول ۱۶۰ کیلومتر یکی از محورهای مطالعاتی و اجرایی این وزارت‌خانه بوده که تاکنون حدود ۵۳ کیلومتر آن در استان کرمانشاه و ۷ کیلومتر در لرستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: ادامه این مسیر از کوهدشت به سمت سه‌راهی زانوگه به طول تقریبا ۴ کیلومتر شروع شده و در سال۱۴۰۲ منابع اعتباری را بیشتر به انتهای این پروژه اختصاص می‌دهیم تا به محور ارتباطی پروژه اسلام‌آباد- پلدختر و رومشکان متصل شود.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401120403032/%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%B7%D9%87-%D8%AE%D8%B1%D9%85-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%DA%A9%D9%88%D9%87%D8%AF%D8%B4%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87

ایسنا/لرستان معاون وزیر راه و شهرسازی از به بهره‌برداری رسیدن چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت در سال آینده خبر داد.

خیرالله خادمی در بازدید از پروژه‌های در حال ساخت غرب استان، اظهار کرد: محور چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت به طول ۹۰ کیلومتر بوده که ۱۳ کیلومتر آن باقی‌ مانده است.

خادمی در ادامه به ترافیک سنگین و تردد کامیون‌های سنگین این محور و مسیر ارتباطی مردم غرب لرستان، کرمانشاه و استان خوزستان اشاره کرد و افزود: این پروژه به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن نزدیک ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید از سایر منابع در اختیار استفاده کرد تا بتوانیم مسیر را تبدیل به چهارخطه کنیم.