وی در توضیح پروژههای فناورانه سازمان راهداری گفت: یکی از اقدامات این سازمان طراحی راه و اندازی بارکدهای هوشمند است که جهت ثبت شکایات مسافرین بر روی بلیتها و پشتی صندلیها درج خواهد شد لذا مسافرین با اسکن این بارکدها بلافاصله میتوانند شکایات خود را در سامانه ثبت و کد رهگیری جهت پیگیری دریافت کنند.
وی با اعلام اینکه علاوه بر پایانههای مسافربری پویشهای فرهنگی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها نیز برگزار خواهد شد افزود: با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان با عیدنوروز سفرههای افطاری و سحری ساده نیز با همکاری خیرین در مسیرهای منتهی به شهرها برپا خواهد بود.
مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری با تشریح ساختار و کارکرد پایانههای مسافری بیان کرد: ارائه خدمات عمومی توسط شهرداریها و خدمات حمل و نقل توسط شرکتهای حمل و نقل با نظارت سازمان راهداری است.
به گفته مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری هیچ گونه افزایش نرخ بلیت در دستور کار نبوده و با متخلفین در این زمینه برخورد قاطع خواهد شد.
مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری خاطرنشان کرد: به زودی سامانه لیست انتظار را در مسیرهای پرتقاضا به بهره برداری خواهیم رساند که هم وطنان با ثبت نام در آن و درصورت نبود اتوبوس، در اولویت سفر با سرویسهای فوق العاده قرار خواهند گرفت.
منبع: https://www.mehrnews.com/news/5724608/%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%B6%D8%A7
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش باقر جوان مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری با اعلام برنامههای پایانههای مسافری در ایام نوروز اظهار کرد: با هماهنگیهای صورت گرفته با شهرداریها که متصدی پایانههای مسافری هستند مقرر شد با آذین بندی غرفههای شرکتهای حمل و نقل، پویشهای فرهنگی و هنری در این پایانههای برگزار شوند.
باقرجوان با اشاره به نحوه نظارت سازمان راهداری بر ناوگان حمل و نقل مسافری در ایام نوروز تصریح کرد: نظارت در این ایام با سامانههای داپ، سپهتن و صورت وضعیت و از طریق دوربینهای نظارتی با همکاری پلیس راهور و همچنین سامانه پیامکی رسیدگی به شکایات سازمان راهداری به سرشماره ۲۰۰۰۱۴۱ و تلفن گویای ۱۴۱ انجام خواهد شد.
باقرجوان افزود: اقدام بعدی معاینه فنی ناوگان مسافربری از طریق پلتفرمهایی است که در اختیار شرکتهای دخیل در این امر قرار داده خواهد شد.