جعفر یارزلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص تخلفات هواپیمایی به مهر گفت: پروندههای تخلف سال گذشته که بحث گران فروشی به سازمان تعزیرات و قوه قضائیه ابلاغ شد و در حال رسیدگی است و مجازات این شرکتها اعلام خواهد شد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی در خصوص چرایی گران فروشی نیز گفت: معمولاً شرکتهای هواپیمایی تخلف گرانفروشی ندارند چرا که سیستمی فروش بلیت انجام میشود اما این درگاههای مجوز فروش و شرکتهای خدماتی و آژانسها هستند که تخلف داند و باید به آن رسیدگی شود با توجه به اینکه برخی از بلیت فروشیهای که از طریق موتور جستجو معرفی میشود مجوز ندارند و این کار را برای رسیدگی کمی دشوار میکند اما باز هم قوه قضائیه، تعزیرات و سازمان هواپیمایی به دنبال کاهش تخلفات هستند.
وی در ادامه افزود: بارها اعلام کردیم که مسافران به حق خود آگاه باشند و اگر برخلاف حق و حقوق خود برخوردی را دیدند اعلام کنند تا برخورد شود.
وی در خصوص اینکه در روزهای نوروز هم تخلف وجود داشته است گفت: در تعطیلات نوروز یک یا دو زیر مجموعه تخلف محرز گران فروشی دانستند که با پیگیریها و ابلاغ به شرکتهای اصلی این مشکات برطرف شد.
منبع: https://www.mehrnews.com/news/5749487/%D8%AA%D8%AE%D9%84%D9%81-%DB%B2-%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2