تولید ۲۰۰ واگن توسط تولیدکنندگان داخلی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر بختیاری امروز در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل در تشریح عملکرد شرکت‌های مسافری ریلی اظهار داشت: در ۹ ماه از سال جاری ۱۵ میلیون و ۸۹۰ هزار مسافر بین شهری و ۵ میلیون و ۶۶۰ هزار مسافر از طریق قطارهای حومه‌ای جابجا شدند، این عدد در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۰ میلیون و ۵۴۰ هزار نفر و ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار نفر بود.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ریلی مسافری ادامه داد: میانگین تأخیر از مبدا قطارهای مسافری در ۹ ماه سال ۱۴۰۰ عدد ۲۶ ثانیه بود که این رقم در ۹ ماه از سال جاری به متوسط ۲۲ ثانیه کاهش یافت.
بختیاری اظهار کرد: میانگین تأخیر نهایی قطارها در ۹ ماه از سال ۱۴۰۰ عدد ۲۵ دقیقه بود که این رقم امسال به ۲۰ دقیقه کاهش یافت.
وی بیان کرد: جلسات هماهنگی سفرهای ریلی نوروزی از هم اکنون آغاز شده است همچنین جلسات هماهنگی فروش بلیت‌های نوروزی نیز شروع شده است.
بختیاری اظهار داشت: برخی واگن‌های شرکت‌ها به بهسازی و بازسازی رفته است تا برای نوروز ۱۴۰۲ آماده شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر روزانه ۱۲۰ لکوموتیو به بخش مسافری ریلی اختصاص می‌یابد.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ریلی مسافری ادامه داد: ۱۱۰۰ سالن مسافری و ۲۰۰ دستگاه سالن مسافری خدماتی و مولد برق و بخار سالانه در شبکه ریلی مسافری فعال است.
وی اظهار کرد: در موضوع نرخ بلیت قطارهای مسافری عقب ماندگی‌هایی داریم و خواهان جبران عقب ماندگی‌ها هستیم.
بختیاری ادامه داد: اگر نیاز داخل تقاضای ما را تأمین نکند، از خارج وارد می‌کنیم که پیگیری‌هایی از اروپا و چین داشته‌ایم.
رئیس انجمن صنفی شرکت‌های ریلی مسافری بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی شرکت‌های ریلی و تقاضا حدود ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری نیاز داریم.
وی افزود: در حال حاضر شرکت‌های ریلی از کمبود نقدینگی رنج می‌برند و ضرورت دارد، دولت انقلابی در موضوع ارائه تسهیلات توسعه ناوگان به شرکت‌های ریلی اهتمام ویژه داشته باشد.
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا اظهار داشت: در حال حاضر قطارهای خودکشش نظیر ریل باس و ترانست برای فعال بودن با مشکل تأمین مالی مواجه است. برای فعال بودن خودکشش تگهای رجا حداکثر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.
بختیاری اظهار کرد: قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای رجا غیر واقعی است، مثلاً در مسیر قم ۷ هزار تومان یا در مسیر گرمسار ۴ هزار تومان است که ضرورت دارد اصلاح شود.
وی بیان کرد: ترانست و ریل باس‌های رجا به اندازه هزینه خود درآمد ندارند.


منبع: https://www.mehrnews.com/news/5661329/%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%DB%B2%DB%B0%DB%B0-%D9%88%D8%A7%DA%AF%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C