در حوزه اطفاء حریق هوایی به خودکفایی رسیده‌ایم 

رئیس سازمان هواپیمایی گفت:‌ در زمینه اطفاء حریق هوایی امروز به خودکفایی رسیده‌ایم که علت این موفقیت هم‌افزایی با نیروهای مسلح است.

معاون وزیر راه و شهرسازی باتاکید بر اینکه هم افزایی دستگاه ها می تواند در مدیریت بحران موثر باشد تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم به سایر بخشها کمک کنیم درحال توسعه صنعت بالگرد هستیم و   لذا در موضوع ارسال اطلاعات توجه ویژه ای به این بخش شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور خاطرنشان کرد: باید یک برنامه علمی با محوریت ستاد بحران کشور اجرا شود تا اشکلات موجود برطرف شود لذا وجود یک مرکز متمرکز کنترل اطلاعات در کشور نیاز است.

محمدی‌بخش بیان کرد: متاسفانه تلقی عمده مردم از صنعت هوایی جابجایی مسافر است در صورتی که اگر بحران اجتماعی و طبیعی رخ دهد ما متناسب با آن باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401112620541/%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%A7%D8%B7%D9%81%D8%A7%D8%A1-%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%82-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%DA%A9%D9%81%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%85

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بخشی از شرح وظایف در حوزه مدیریت بحران خارج از فرودگاه است که متاسفانه در این بخش مدیریت واحد وجود ندارد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، وی با بیان اینکه متناسب با بحران‌ها در صنعت هوایی توسعه یافتگی نداشته‌ایم، یادآور شد: در زمینه اطفاء حریق هوایی امروز به خودکفایی رسیده‌ایم که علت این موفقیت هم افزایی با نیروهای مسلح است.

محمدی بخش با تاکید براینکه در حوزه مانور و اجرای رزمایش دچار مشکل هستیم، افزود: بر اساس اقلیم کشورمان که با تهدیدات سیاسی و طبیعی مواجه است باید هرسال یک مانور چند مرحله و ارتقا یافته تعریف کنیم تا از این طریق مشکلات و نواقص شناسایی و برطرف شوند.

وی با بیان اینکه در این حوزه افراد آموزش دیده با شرح وظایف معین مشخص شده است افزود:‌ در بخش فرودگاهی دستورالعمل ERP را داریم که همه شرح وظایف به ریز در آنجا مشخص شده است.  

رئیس سازمان هواپیمایی با تشریح دستورالعمل sms گفت:‌ ما سند جامع ایمنی هوانوردی را به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ کردیم که سالی یکبار مورد ممیزی سازمان جهانی قرار می‌گیریم لذا در این زمینه به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام کرده‌ایم که در حوزه پیشگیری چه اقداماتی باید صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، محمد محمدی بخش امروز ـ چهارشنبه ۲۶ بهمن ـ در نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ در باغ موزه دفاع مقدس اظهار کرد: مدیریت بحران در صنعت هوایی یک تعریف کاملا متفاوتی دارد که بخشی از آن به سوانح هواپیمایی و حوزه فرودگاهیی اختصاص دارد.