دیجیتال مارکتینگ چیست؛ بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال یکتانت

که ترجیحا در تمامی اقدامات و برنامه‌های خود به‌ویژه فرایندهای بازاریابی و تبلیغات به استراتژی نیاز داریم شرکت دیجیتال مارکتینگ سی یو وب تا موفق شویم. این ابزار برای صاحبان وب سایت ها رایگان است و آن ها می توانند به سادگی وب سایت خود را در آن ثبت نمایند. پیشتر طرفداران زیادی داشت اما در سال های اخیر مثل گذشته پر رونق نیست و کسب و کارهای کمتری برای دیده شدن از آن استفاده می‌کنند. رسانه ای که برای انتشار تبلیغات بنری از آن استفاده می‌کنید و میزان ارتباط آن با کسب و کارتان در موفقیت این شیوه از تبلیغات بسیار تاثیرگذار است.

اهل کدام کشور باشند؟

هر چقدر تعداد انتشار دهنده‌های لینک یکی از صفحات وب سایتتون بیشتر باشه و با توجه به میزان اعتباری که دارن، می‌تونین برای کلمات کلیدی مهمتون رنک بالاتری دریافت کنین. با شبکه سازی با وب سایت‌ها و کانال های آنلاین دیگه، نوشتن پست‌های مهمان در وب سایت های دیگه و جلب توجه از خارج از وب سایت، می‌تونین به بک لینک های خوبی دست پیدا کنین که وضعیت وب سایتتون رو در SERP بهبود میده. سئو فرآیندیه که در اون به منظور دریافت رنک بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجو، وب سایتتون رو بهینه می‌کنین. کانال‌هایی که میشه در اونها از سئو استفاده کرد شامل وب سایت‌ها، بلاگ‌ها و اینفوگرافیک‌ها میشه. با استفاده از دیجیتال مارکتینگ کاربر می‌تونه فقط با کلیک روی یک لینک یا ذخیره سازی یک بلاگ پست، در مسیر قیف فروش حرکت می‌کنه. ممکنه کاربر خیلی سریع خریدی انجام نده، اما ارتباطش رو با شما حفظ می‌کنه و این شانس رو پیدا می‌کنین تا تعامل بهتری با کاربر برقرار کنین.

سیستم‌های اتوماسیون مارکتینگ

PPC به شما کمک می‌کند مخاطبان هدف خود را شناسایی و تبلیغات خود را دقیقا به همین افراد نمایش دهید. یک تیم دیجیتال مارکتینگ به دنبال ایجاد اعتماد و افزایش آگاهی از طریق انتشار مطالب تبلیغاتی بوده و محتوای مرتبط با مخاطبان هدف بیزینس را تولید می‌کند. در این صورت می‌تواند افراد را به مشتریان جدید تبدیل کرده و مشتری‌های قبلی را نیز حفظ کند. دنیای بازاریابی دیجیتال ، آنقدر وسیع است که بی‌شک نیاز به متخصصین خاص خود را دارد و احتمالا شما هم با افرادی مواجه شده‌اید که مدام از اصطلاحات نامفهوم انگلیسی استفاده می‌کنند و خود را دیجیتال مارکترهای موفق و متخصص معرفی می‌کنند! بدِ ماجرا آنجایی خود را نشان می‌دهند که افسار کسب و کار دیجیتال خود را به دست این افراد بسپارید!

شناخت مخاطب نیازمند زمانه و اگرچه ممکنه تیم مارکتینگ پرسوناهای مخاطب رو در اختیار داشته باشه، اما مصرف کننده هایی که به صورت فعالانه از فضای آنلاین استفاده می کنن گاهی اوقات رفتاری متفاوت رو نشون میدن. به طور متوسط 41 درصد از هزینه های بازاریابی در شرکت های بزرگ برای فضای آنلاین خرج می شود. نوعی از بازاریابی با کسب اجازه محسوب می‌شود و کاربر هدف با علاقه خود به سراغ شما می‌آید. جالب است بدانید که با رواج یافتن استفاده از ایمیل در سال گذشته روزانه چیزی در حدود ۳۱۹ میلیارد ایمیل ارسال می‌شده است. این رقم بسیار بزرگ نشان دهنده این بوده که این قالب محتوایی در حوزه خود طرفداران بسیاری دارد. وقتی محتوای ضعیفی ایجاد کرده‌اید یا ماهیت آن را به وضوح فاش نکرده‌اید (که این یک تبلیغ است)، می‌توانید به خوانندگان این احساس را بدهید که از آنها سوء استفاده شده است.

دیجیتال مارکتینگ چیست؛ بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال یکتانت

برای مثال، شما می‌تونین کلمات کلیدی لانگ تیل مرتبط با محصول یا خدماتتون رو شناسایی کنین و با تولید محتوای با کیفیت، رنک بهتری در موتورهای جستجو به دست بیارین. موتورهای جستجو معمولا خیلی به بزرگی یا کوچکی برند اهمیت نمیدن و در عوض روی کیفیت محتوا و تناسب اون با نیاز مخاطب هدف تمرکز دارن. دیجیتال مارکتینگ امکان رصد کردن کمپین‌ها رو میسر می‌کنه و می‌تونین کانال‌هایی که نرخ بازگشت سرمایه مناسبی نداشتن رو خیلی سریع تر شناسایی کنین.

مهم‌ترین رسانه‌های انتشار ویدئو کدامند؟

با این نوع محتوای حمایت شده، یک برند از یک اینفلوئنسر در صنعت خود حمایت می‌کند تا پست‌ها یا ویدیوهای مربوط به شرکت را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند. بازاریابی سنتی به تبلیغاتی شامل آگهی‌ها، بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغات چاپی، تبلیغات روزنامه‌ها و غیره می‌پردازد. در این روش هزینه‌های تبلیغاتی بسیار گران و گزاف هستند و چون نمی‌توان جامعه خاصی را هدف قرار داد، گاهی این هزینه‌ها هدر می‌روند.

چگونه دیجیتال مارکتینگ را شروع کنیم؟

اینطوری خیلی راحت می‌تونین ببینین چند نفر از صفحه ای که بروشور در اون قرار گرفته بازدید و یا از طریق فرم مخصوص فایل بروشور رو دانلود کردن. علاوه بر این، با هر بار ثبت نام در فرم و دانلود بروشور، شما در واقع به یک سرنخ با کیفیت هم دسترسی پیدا کردین. با استفاده از این اطلاعات می‌تونین کانال‌های مارکتینگ رو اولویت بندی کنین. مثلا اگر فقط 10 درصد از ترافیک سایتتون از جستجوی ارگانیگ میاد، احتمالا باید روی سئو سرمایه گذاری بیشتری انجام بدین تاافزایش ترافیک وب سایترو شاهد باشین. مثلا، اگر برای یک کسب و کار کوچک با بودجه محدود کار می‌کنین، میتونین سرمایه گذاری روی شبکه اجتماعی، بلاگ نویسی یا سئو سرمایه گذاری کنین. در نهایت دیجیتال مارکتینگ این امکان رو به شما میده تا تحقیقات لازم برای شناسایی پرسونای خریدار رو انجام بدین و استراتژی بازاریابی خودتون رو طوری تدوین کنین تا احتمال خرید مشتریان بالقوه تون بیشتر بشه.

  • از هر رسانه و راهی که می‌توانید سعی کنید مخاطبان خود را به یوتیوب و آپارات بکشانید و با استفاده از استراتژی‌های موجود در بیزنس پلن خود آن‌ها را مجاب به دنبال کردن کانال و اکانت یوتیوب و آپارات خود کنید.
  • هزینه کدام یک بیشتر است؟ از هر جهتی نگاه کنید، استفاده از خدمات بازاریابی دیجیتال نه تنها فقط مقرون‌به‌صرفه تر است، بلکه بازگشت سرمایه سریع‌تری هم دارد.
  • در حالی که تبلیغات سنتی می‌تواند برای اهداف خاصی مفید باشد و بزرگترین محدودیت آن قابل اندازه گیری بودن است.
  • نتایج منفی و هدر رفتن سرمایه و زمان شما را عصبی خواهد کرد و شما هم به جمع مخالفین دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال خواهید پیوست!

نوع دیگری از محتوای حمایت شده می‌تواند یک پست وبلاگ یا مقاله باشد که برای برجسته کردن موضوع، خدمات یا نام تجاری نوشته شده است. برای استفاده بهتر از این کانال بازاریابی، لیستی از اتفاقات و روزهای مهم پیش رو بسازید و به مخاطبین خود پیشنهادهای شگفت‌انگیز بدهید. ایمیل همچنین توانایی پشتیبانی از سایر اهداف بازاریابی را دارد؛ بنابراین جای تعجب نیست که 73٪ از بازاریابان B2B می‌گویند که ایمیل ابزار اصلی آن‌ها برای ایجاد سرنخ و درآمد است.

کی دوره کامل دیجیتال مارکتینگ هم داریم که تمام بخش‌ها رو از پایه و به شکل مفهومی/عملی آموزش میده. در بخش آخر با هم نگاه عمیق‌تری به دو رویکرد کلی در بازاریابی خواهیم انداخت که برای درک کارکرد دیجیتال مارکتینگ بسیار مفید است. منظور از هدف‌گیری این است که شما می‌توانید دقیقاً مشخص کنید که تبلیغ شما برای چه کسانی و در چه زمانی نمایش داده شود. این افراد زن باشند یا مرد؟ سن آن‌ها چقدر باشد؟ اهل کدام کشور باشند؟ علایق‌شان؟ و … در تصویر زیر نمونه‌ای از تبلیغات گوگل را مشاهده می‌کنید که با جستجوی کلمه «خرید بلیط هواپیما» نمایش داده شده است.