سئو تکنیکال یا سئو فنی چیست؟

با افزایش آمار بازدید سایت، سئو سئو در شهر اصفهان آنرا بهبود میدهد. سئو تصاویر نقش مهمی در بهبود رتبه بندی و افزایش بازدید از وب سایت شما دارد. و این به یک نقش مهم تر تبدیل میشود. اما نرخ رشد ماهیانه ۱۰-۲۰٪، معیار خوبی تلقی میشود. خب، فکر میکنم تا اینجا به خوبی متوجه شدید که seo کلاه خاکستری چیست. به طور معمول ، من فقط از JPEG برای تصاویر بزرگتر و دیداری که توسط یک عکاس واقعی گرفته شده استفاده میکنم. بنابراین اگر می خواهید برای یک تصویر مشخص موفق به کسب رتبه شوید، یا اگر قصد دارید یک تصویر اصلی برای مقاله خود انتخاب کنید، پیشنهاد میکنم تصویر را در ابتدای مقاله خود قرار دهید. لازم به ذکر است که برای نمایش در سایت قالب سایت وردپرس شما باید از قابلیت بردکرامب پشتیبانی کند. و در نهایت توجه کنید تصاویر شما باید ویژگیهای تصویر و قابلیت خزش و ایندکس داشته باشند.

فقط به این خاطر که از قابلیت بک لینک اطلاع ندارید این فرصت را ازدست ندهید. گوگل، بینگ و یاهو تقریباً ۶ سال است که همه از video schema markup پشتیبانی میکنند. محتوای SEO ویدیومیتواند برای افزایش تبدیل تقریباً در هر وبسایتی خارقالعاده باشد. گوگل از سایت های دیگر نیز برای ارزش دادن به یک سایت و دخالت آن در SERP استفاده می کند. ۴۰۰ مناسب است و اگر تصاویر بزرگتری انتخاب کنید مجبور خواهید شد آن را جمع کنید تا در نوشته شما قرار بگیرد. همانطور که گفته شد این قسمت با سئو درون صفحه همپوشانی داشته و حتما در مقاله مربوط به مقالات در سئو درون صفحه، مجدد به آن خواهیم پرداخت. نکته این است که شما باید یک ویدیوی استثنایی ایجاد کنید و یک برنامه بازاریابی و تبلیغاتی عالی داشته باشید که منجر به ایجاد واکنش عاطفی شدید در افراد شود که آنها بخواهند با اشتراکگذاری یا با کلیک بر روی دکمه Tweet / Share یا با نوشتن یک پست در مورد آن در وبلاگ / وبسایت خود، باعث تعداد زیادی لینک شوند که اغلب از دامنههای معتبر نیز هست.

دوما با نوشتن کپشن در پایین عکس، به سئو تصویر مطمئن شوید. اگر می خواهید با تگ کنونیکال هم اشنا شوید می توانید روی کلمه کلیک کنید. زمانی که افزونهی سئو ویدیو وردپرس را نصب میکنید، منو جدیدی به بخش سئوی وبسایت شما اضافه میگردد و در آن با یک کلیک میتوانید تمام مطالب خود را که در آن ویدیو وجود دارد در نقشهی سایت خود به نمایش بگذارید. باتوجهبه اینکه ممکن است برخی سایتهای خبری اخبار جعلی را به جهت افزایش بازدید منتشر کنند دانستن مفهوم SEO و کلمات مهم و استفاده درست از آن در انتشار منابع معتبر خبری امری لازم و ضروری برای بقای سایتهای خبری خواهد بود.

پس اگر هدف اصلی شما برای درج تصاویر مورد دوم است، بهتر است بدانید احتیاجی نیست برای همه عکس ها کپشن درج کنید بلکه در ابتدا بررسی کنید، آیا از نظر شما یک عکس برای آنکه بتواند مفهوم اصلی محتوا را به خواننده انتقال دهد نیازی به نوشتن توضیحات بیشتر یا بعبارتی نوشتن کپشن دارد یا خیر؟ بحثهای زیادی بر سر اینکه با وجود آلت تصاویر آیا نوشتن عنوان هم ضروری است یا نه وجود دارد. 2 افزونه مفید برای چک کردن رَنک الکسا و اعتبار سایت وجود دارد. جایگزین مشخص برای عکسها میتواند نمودارها یا تصاویر گرافیکی باشد. با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ حجم و اندازه تصاویر را قبل از قرار دادن در سایت کاهش دهید. پس از یافتن تصویر مناسب اعم از عکس، تصویر گرافیکی یا نمودار گام بعدی بهینه سازی آن تصویر برای استفاده در سایت است. 2. شامل کلمات کلیدی اصلی صفحه یعنی کلماتی که قصد دارید آن صفحه در آن رتبه بگیرد، باشد. این اصول شامل: قرار ندادن ویرگول در کنار کلمات کلیدی اصلی وب سایت و استفاده از آنها در ابتدای توضیحات متا دیسکریپشن می باشد. بهتر است که کلمه کلیدی اصلی در ابتدای این تگ قرار داشته و در ادامه نیز یکی از کلمات کلیدی فرعی نوشته شود.

بررسی می کنند آیا در ابتدای محتوا به آنچه که کاربران به دنبال آن هستند، پرداخته اید یا خیر؟ به اعتقاد سئو اسمارت این پلاگین بهترین و کامل ترین پلاگین SEO است و از آن مهمتر آنکه به صورت رایگان در دسترس همگان وجود دارد، این پلاگین شامل برخی از ماژول های SEO بسیار مهم می باشد. اگر از سیستم مدیریت محتوی وردپرس استفاده میکنید، حتما از پلاگین Smushit استفاده کنید. در صورتی که برای یک صفحه توضیحات متا مشخص نشود، اکثر سیستم ها با اشتراک گذاری محتوا خود به صورت اتوماتیک توضیحات را برای این قسمت مشخص می کنند. علاوه بر این مزیت، هزینه درج رپورتاژ آگهی در سایتهای خبری پربازدید کمتر از درج آگهی مستقیم بوده و میتواند توجیه اقتصادی مناسبی برای تبلیغات نیز داشته باشد.

رمزگذاری تصاویر در این فرمتها به جای فرمتهای قدیمی، زمان بارگیری را سریعتر و استفاده کمتر از داده را در تلفن همراه کاهش میدهد. زبانی مشترک بین موتورهای جستوجو که به آنها کمک میکند اطلاعات صفحات وب را آسانتر و سریعتر تشخیص بدهند. در مقابل هکرهایی که با هدف دزدی و اخاذی این عمل را انجام میدهند، هکر کلاه سیاه نامیده میشوند. سئوی کلاه سیاه یکی دیگر از روشهای بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو است که برخلاف سئو کلاه سفید، کاملاً متضاد با قوانین و مقررات موتورهای جستجو و گوگل است. چرا تیمتان کاملاً منحل شد؟ این امر می تواند به دلیل انتشار یک نسخه جدید یا برخی اشکالات ناشناخته باشد که هنگام کار روی موارد کاملاً متفاوت ظاهر می شوند. و حتی برای کاربر جای سوال دارد که چرا نویسنده این تصویر بی ربط را برای مقاله انتخاب کرده است و همین امر باعث کاهش اعتبار شما نزد کاربر خواهد شد. قبلا موتورهای جستجو سایت ها به دو صورت با www و بدون www می شناختند یعنی اگر تنظیمات را درست انجام نمی دادید مثل این بود که یک سایت دقیقا مشابه سایت شما در اینترنت موجود بود و این باعث کاهش شدید رتبه سایت میشد و تا چندی پیش در کنسول گوگل وب مستر قسمتی برای انتخاب نام دامنه اصلی با www یا بدون www بود که به تازگی گوگل اعلام کرده است که دیگر نیازی به ثبت این مورد در کنسول گوگل وب مستر نیست یعنی خود گوگل از روی تنظیمات ریدایرکت ۳۰۱ شما متوجه میشود.

برای تصاویر فرمت تعریف شده ای وجود ندارد؛ بلکه به نوع تصویر و نحوه استفاده از آن تصویر در محتوا بستگی دارد. به همین دلیل، اگر توسعه دهندگان این دو را با یکدیگر اشتباه بگیرند و فقط آن را گوگل بات بنامند، قابل بخشش است. اگر یک توسعه دهنده وب هستید، ممکن است با شنیدن عبارت “نقشههای سایت تصویر XML” تعجب کنید. اهمیت لود تنبلی از آنجایی مهم می شود که خود گوگل در صفحه توسعه دهندگاه سایت و در بخش تصاویر این را به وضوح بیان می کند. از آنجایی که این موضوع برای موتورهای جستجو علی الخصوص گوگل، بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، رعایت آن میتواند ترافیک خوبی را برای سایت شما فراهم کند. کافی است در این کادر آدرس دقیق صفحه ای که قرار است این صفحه روی آن کنونیکال شود را قرار بدهید و در نهایت صفحه را بروزرسانی کنید.

اما باید بدانید که فرمتهای نسل بعدی مانند JPEG 2000 واقعا برای موتورهای جستجو برتر هستند. شما باید این مورد را بدانید که استراتژی سئو برای هر سایتی با سایت دیگر متفاوت می باشد و یک راهکار کلی برای همه سایت ها وجود ندارد. متن Alt برای افراد کمبینا و نابینا میتواند حیاتی باشد. بسیاری از موتورهای جست و جو مبتنی بر متن هستند و درحقیقت نمی توانند تصاویر یا ویدئوها را ببینند و خواندن تگ Alt به موتور های جست و جو نشان میدهد که در کجای متن شما تصویر به کار رفته و موضوع آن تصویر چه بوده است. همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، Google اطلاعاتی را دربارهی ویدیو نمایش میدهد و به این وسیله قابلیتی را به جستجو کننده میدهد که با توضیحات جزئی آن سریعتر در موردش تصمیمگیری کرده و روی آن کلیک کند یا از آن رد شود. به عنوان مثال میتوانید بگویید که تمام تصاویر PNG شما باید در حال پرواز (on-the-fly) به وب منتقل شوند؛ زیرا در این حالت تصاویر سریعتر بارگذاری می شوند و در عین حال بهترین کیفیت را می توانید یرای تمامیِ تصاویر دریافت کنید.

اگر صفحات شما کند باشد، گوگل نظر خوبی در مورد آن نخواهد داشت و اینجاست که فشردهسازی تصاویر به منظور افزایش سرعت سایت، اهمیت پیدا میکنند. Google Search Console ابزاری رایگان از طرف گوگل است که با استفاده آز آن میتوانید به نظارت بر نحوه نمایش وب سایتتان در نتایج جستجو بپردازید. از طرف دیگر، video schema markup برای مخاطبان هدف شما مفید است، زیرا آنها میتوانند قبل از کلیک بر روی نتایج SERP، در مورد اینکه آیا آن محتوای خاص همان چیزی است که آنها جستجو میکنند تصمیم بگیرند. مثلا همکاری با سئوکارهای فریلنسر یا همان دورکار، کمی ریسکی است اما خب در طرف مقابل، همیشه هزینه خدمات سئو در شرکت ها بیشتر از هزینه خدماتی است که سئوکارهای فریلنسر و آزادکار ارائه میکنند.

گوگل همیشه گفته که علاقه دارد تا مقالات معتبر را نمایش دهد و برای اینکه یک مقاله معتبر باشد پارامترهایی را در نظر گرفته که انجام فرایند بهبود این پارامترها را سئو یا بهینهسازی سایت برای موتورهای جستوجو بیان میکنند. سئو (Search Engine Optimization) یا بهینه سازی موتورهای جستجو، فرآیندی است که جدای از اهمیت آن در زمان مناسب در موتورهای جستجوی معتبر ، می تواند بازدهی وب سایت را افزایش داده و موجب جذب مخاطبان بیشتری جهت بازدید از سایت شما شود. بعد از آن مرورگر ها شروع به تجزیه محتوای صفحه کرده و دیگر منابع را بارگذاری می کنند. در حقیقت، طبق تجزیه و تحلیل Moz، فقط ۳۵٫۹٪ از متا تگهای اصلی توضیحات متا “همانطور که هست” در جستجوی Google نمایش داده می شوند.

این دو، مانند دو بازوی سئو هستند که در کنار یکدیگر رتبه سایت را به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل، یاهو، بینگ و… گوگل به وضوح گفتهاست که اطلاعات مربوط به تصاویر را از محتوای صفحه، کپشن و همچنین آلت تصاویر استخراج میکند. استفاده از کامنت و آپدیت محتوا در سایت ها : از دیگر تکنیک هایی که می توان باعث رشد چشمگیر سایت شما شود استفاده از بخش کامنت سایت شما می باشد، بسیار از کلمات کلیدی را نمی توان متن خاصی برای آن نوشت و یا اصلا در صفحه اضافش کرد، برای اینکار شما می توانید آدرس یک صفحه از سایت خود را در گوگل کنسول قرار دهید و کلماتی که با آنها سایت شما نمایش داده می شود و آن صفحه از سایت شما بطور جدی آن را پوشش نداده است را با یک آپدیت محتوا و یا با اضافه کردن کامنت به صفحه، غنای صفحه را بالا ببرید. همچنین کاربرد خصوصیت alt از دیدگاه طراحان وب برای این است، زمانی که به دلیل کندی سرعت اینترنت و یا به دلیل عدم توانایی رندر تصاویر توسط مرورگر، تصاویر لود و نمایش داده نشوند، بجای آن متن درون alt به نمایش در بیاید تا کاربر متوجه شود که در این بخش از صفحه، تصویری با این موضوع وجود داشته است.

عکسها باید دارای ویژگی srcset باشند، این ویژگی برای دستگاههای تلفن همراه بسیار مفید است، زیرا امکان ارائه اندازه تصویر را در عرض های مختلف صفحه، فراهم میکند. یکی از عوامل موثر در سرعت صفحه، بارگیری تنبل یا Lazy loading است. این احتمال وجود دارد که آن را از یک سایت عکاسی دیگر بارگیری کرده باشید، آن را در قسمت انتهایی سایت خود بارگذاری کنید و سپس آن را در صفحه وارد کنید. زمان بارگیری کوتاهتر فیلمهای شما را تضمین میکند. این لینکها با هدف لینک سازی ایجاد می شوند تا کمک کنند، یک وبسایت در مدت زمان کوتاه به عنوان یک سایت عالی و با کیفیت در رتبههای بالای نتایج جستجو نشان داده شود. شما قادر خواهید بود تا به جستجوگران یک تصویر بندانگشتی (Thambnail) و مدتزمان ویدیوی خود را نشان دهید. بطور خلاصه در این مقاله سعی داشتیم، ابتدا از اهمیت سئو تصاویر در بهینه سازی وب سایت صحبت کنیم و بگوییم گوگل هر روز در تشخیص عناصر موجود در تصاویر بهتر می شود، پس فکر اینکه بخواهید او را به هر طریقی فریب دهید از سرتان بیرون بیاورید. با این حساب میتوانیم بگوییم ماهیت کار ریدایرکت ۳۰۱ و تگ canonical متفاوت است و همچنین استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ برای هدایت کاربران به صفحه جدید، به جای استفاده از تگ کنونیکال توصیه میشود.

احتمالا شما هم به این باور رسیده اید، کاربران در حال حاضر به جستجوهای تصویری توجه خاص تری در مقایسه با جستجوی متنی پیدا کرده اند. بر این اساس با قرارگیری محتوای ویدیویی در وبسایت شما با احتمالا بالاتری مدت زمان ماندن بازدیدکنندگان بیشتر خواهد شد و نرخ تبدیل مشتری نیز به نسبت افزایش مییابد. اگر بک لینک های سایت از نوع اسپم هستند، بهترین راهکار، disavow کردن آنهاست، وگرنه سایت شما به احتمال زیاد دچار جریمه گوگل خواهد شد. این اقدامات احتمال دیدهشدن سایت و مقالات شما را افزایش میدهد و کاربران زیادی را به وب سایت شمامی کند. هرچه سرعت بارگذاری سایت شما سریع تر باشد، بازدید (و ایندکس شدن) یک صفحه برای کاربران و موتورهای جستجو به مراتب آسانتر خواهد بود. البته اگر وب سایت شما وردپرسی باشد، استفاده از کنونیکال در آن بسیار راحت تر است.

به تجربه ثابت شده که الگوریتمهای YouTube بهدرستی 90٪ کلمات موجود در یک فیلم مشخص را درک میکنند و وقتی YouTube میشنود که شما در ویدیوی خود کلمه کلیدی موردنظر خود را میگویید، درک میکند که ویدیوی شما درباره آن کلمه کلیدی است. با بروزرسانی هایی که در الگوریتمهای هوش مصنوعی گوگل انجام شده، قادر شده که معنی عبارتها و ارتباط کلمات در یک جمله را به خوبی متوجه شود. صفحه را به خوبی توصیف کرده و در جهت افزایش نرخ کلیک، لحنی دوستانه با بازدیدکنندگان داشته باشید. JPEG: ممکن است کیفیت تصویر را از دست بدهید، اما میتوانید سطح کیفیت را تنظیم کنید تا تعادل خوبی پیدا کنید. سرعت بارگذاری سایت خود را بهبود ببخشید : اخبار داغ و دست اول به سرعت منتشر می شوند اگر میخواهید اولین نفری باشید که آخرین وقایع را نشر میدهید.باید بدانید گوگل سایت های پر سرعت را در رتبه بالاتری قرار می دهد.

در این مرحله کلمات یا عبارت هایی که مشتریان با آن ها دنبال خدمات شما می گردند را پیدا می کنیم و بهترین و پر بازده ترین آن ها را انتخاب می کنیم و برنامه سئو و بهینه سازی سایت روی این کلمات انجام می گیرد. تصویر بالا اطلاعاتی مانند رتبه بندی صفحه دستورالعمل غذا، تصویر آماده غذا و زمان پخت آن را در نتایج نشان می دهد. خب چطور میخواهید به گوگل نشان دهید که این صفحهها یکی نیستند و بایدبه صورت جداگانه با آنها برخورد کند؟ هرچند که هرکدام از قالبها چندین دمو مختلف برای کسب و کارهای گوناگون دارند. هر قطعه از محتوا مراحل یکسانی را طی میکند: پخش میشود، خزیده میشود، برای رتبهبندی رقابت میکند، شروع به دریافت ترافیک بیشتر و بیشتر میکند، ترافیک دریافت نمیکند و عملاً برای Google میمیرد. گوگل بعد از آپدیت تمام الگوریتمهایش، اعلام کردهاست که آنچه برای رتبهبندی برایش در اولویت است محتوای باارزش برای کاربران است؛ این گفته، تصاویر بهینهشده را نیز در برمیگیرد. آنها نمیتوانند محتوای ویدیو را بررسی، فهرستبندی و رتبهبندی کنند.

رباتها نمیتوانند ویدیو را تماشا کنند، آنها فقط میتوانند فراداده (Meta Data) متن را مانند عنوان و برچسبها مشاهده کنند. اگر قرار باشد ذهن نویسنده فیلم را به هنگام نوشتن فیلم نامه تجسم کنیم او تنها در دقایق آغازین فیلم فرصت دارد با داستان خود مخاطب را به تماشای فیلم جذب کند، بنابراین زمانی شما ببینید آن فیلم در دقایق ابتدایی برای شما جذابیت خاصی ندارد آن را تماشا نخواهید کرد. برای موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی و جذب مخاطب در این حوزه اصول مشخصی تعریف شده که یکی از مهمترین آن ها رعایت اصول سئو است و یکی از اساسی ترین گام ها در این مسیر توجه به نحوه نوشتن کلمه کلیدی برای سئو است. وقتی نام و فرمت مناسب را انتخاب کردید، وقت آن است که اندازه تصویر خود را تغییر دهید و بهینه سازی آن تصویر را انجام دهید. تصاویر میتوانند تاثیر زیادی در زمان بارگذاری سایت تان داشته باشند؛ به ویژه زمانی که یک تصویر با سایز بزرگ را بارگذاری میکنید در حالی که قرار است در اندازه کوچک تر در سایت شما نمایش داده شود. اما اگر به هر دلیلی مجبور شدید از تصاویر دست دوم استفاده کنید، به خاطر داشته باشید از تصاویری که اصلیتر بنظر میرسند، استفاده کنید.

در واقع بدون بهینهسازی صحیح تصاویر، یکی از ارزشمندترین کارهای مربوط به سئو را از دست دادهاید. یکی از روش های افزایش توجهات به سمت صفحات قدیمی سایتتان، بروزرسانی متا دیسکریپشن آنهاست. به این معنی که تا زمانی که کاربر صفحه را به سمت پایین اسکرول نکردهاست، تصاویر روی صفحه بارگذاری نشوند. حتی مردم نیز از این واقعیت آگاه هستند، و از این رو، برای شناسایی پیوندهای مربوطه به پایین اسکرول می کنند. • برای سرعت بخشیدن به بازبینی کاربران، زیرنویس(کپشن) به تصاویر خود اضافه کنید. اگر شما هر نوع عکسی اضافه میکنید تا از این طریق بتوانید تیک سبز افزونه یوست سئو برای تحلیل محتوای تان را دریافت کنید، شک نکنید نتیجه مطلوبی دریافت نمیکنید. برای کسب نتایج موفق در موتور جست و جو باید در کنار رعایت اصول سئو On page حتما از اصول بهینه سازی تصاویر برای سئو نیز استفاده کنید و این ها مقدمات راه اندازی یک استراتژی موفق سئو هستند.

در یک سایت موفق باید اصول سئو On page و Off page را در کنار هم رعایت کنید که بهینه سازی تصاویر برای سئو یکی از مهم ترین بخش های سئو داخلی سایت شما یا همان On page است. یعنی بخش اولی که از نظر ما در خدمات سئو باید بهخوبی چک شود، قالب و ساختار فرانتاند یا همان چیزی است که کاربر میبیند. اما مهم این است که بیش از حد لازم پرسونا نسازید و خدمات خود را محدود به گروه خاصی از مردم جامعه نگه دارید. گاهی اوقات بیش از شش ماه تا یکسال زمان لازم است تا بتوانید در زمینه کاری خود در گوگل به نتیجه برسید. گاهی گوگل کاملترین و بهترین صفحه را به عنوان صفحه اصلی یا متعارف شناسایی کرده و مرتبا همان را خزش می کند. گاهی CMS شما بطور خودکار اندازهی تصاویرتان را تغییر میدهد. چگونگی اجرای برچسب های Open Graph دوباره به CMS شما بستگی دارد. اجرای این تگها از سه طریق امکان پذیر است.

تیم یاسئومی با انجام تحقیقات گسترده، خدمات سئو خود را در سه زمینه اصلی ارائه میکند. در زبان فارسی بهتر است که حداکثر از سه کلمه استفاده کنید. از تصاویری با پسوند jpg یا png استفاده کنید که حجم کمتری دارند و در مقایسه با دیگر فرمت ها بهتر هستند. بر همین اساس تاکید بسیار زیادی شده که حتما حجم عکسها را قبل از آپلود در وبسایت خود کاهش دهید، میتوانید این کار را در فتوشاپ، از طریق سایتهایی مثل tiny png یا با استفاده از پلاگینهای مخصوص وردپرس انجام دهید. ولی این بدان معنی نخواهد بود که به کیفیت تصاویر توجهی نداشته باشید بعبارتی شما باید حجم تصاویر را با ثابت نگه داشتن کیفیت آن کاهش دهید. در سپتامبر 2009، گوگل اعلام کرد که متن در توضیحات متا و کلمات کلیدی متا در الگوریتم های رتبه بندی آن برای جستجو نقشی ندارد.

مثلا شما با وارد کردن یکی از کلمات اصلی در kwfinder لیستی از کلمات مرتبط را دریافت خواهید کرد. فرومهای مرتبط با فعالیت وب سایت خود که شامل گروهها و افراد زیادی هستند را پیدا کنید. نکته اساسی این است که بهتر است ویدیوی خود را با کلمات کلیدی که مردم بیشتر در YouTube و آپارات و حتی Google سرچ میکنند، بهینه کنید. همیشه از تصاویر استفاده کنید؛ هزار کلمه بهتر است یا یک عکس؟ میتوانید این کار را در فتوشاپ انجام دهید یا میتوانید از ابزاری مانند TinyPNG استفاده کنید. تمام آنچه در اینجا باید انجام دهید این است که کلمه کلیدی هدف خود را یک بار در عنوان خود وارد کنید. هر صفحه بایستی عنوان خاص خودش را داشته باشد و برای نوشتن متا تگ عنوان بهتر است از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای هر صفحه استفاده کرد. همانطور که کلمات کلیدی در مطالب سایت و آدرس صفحات مهم هستند، استفاده از کلمات کلیدی در نام تصاویر نیز بخشی از اصول نوشتن متن سئو شده است. یک دلیل دیگر اینکه شما برای نوشتن متا دیسکریپشن همیشه باید از لحن تهییج کننده به جای جملات منفعل استفاده کنید، این است که تعداد کاراکترهای متا دیسکریپشن محدود است و شما باید با کمترین میزان از قلم فرسایی، کاربران را تشویق به کلیک روی لینک سایت خود کنید.

محتوای تکراری هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو می تواند گیج کننده باشد. روزانه میلیونها جستجو توسط کاربران با اهداف و سوالات گوناگون در گوگل انجام میشود و گوگل همیشه به دنبال یک وبسایت بهینهشده برای نمایش به کاربرانش است؛ و این بهینهبودن هم شامل سئو مقالات و هم سئو تصاویر میشود. اگر به هر یک از این سوالات پاسخ نه دادید، قبل از تهیه ویدیوی خود به عقب برگردید و تجدیدنظر کنید. مثل همیشه مشتاق پاسخگویی به سوالات شما در قسمت دیدگاهها هستیم. همین موضوع می تواند در سئو صفحه سایت شما تاثیرات مثبتی ایجاد کند. اگر از تصاویر استفاده می کنید تا بخواهید صفحه سایت را از حالت یکنواختی در بیارید این حرکت هیچگونه تاثیر مثبتی در سئو سایت تان نخواهد داشت. همان طور که گفتیم بهترین راه برای ارتقا رتبه و افزایش بازدید از طریق موتورهای جستجو سئو سایت می باشد، زیرا هم هزینه کمتری دارد و هم برای مدت زمان طولانی تری جذب کاربر را تضمین میکند. اگر یک سایت از لحاظ فنی سالم و درست باشد، برای کاربران سریع بوده و برای موتورهای جستجو نیز به آسانی قابل درک و crawl میباشد. توضیحات متا ممکن است در نتیجه گیری سایت شما در گوگل نقشی نداشته باشد، اما مطمئناً به ترغیب افراد برای کلیک روی پیوندهای شما کمک می کنند.

پس اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است. هدف این است که اطمینان حاصل کنید رباتهای موتور جستجو میتوانند محتوای شما را بررسی (Crawl) و درک کنند و دادهها را برای مطابقت با سؤالات به صورت مناسب، فهرستبندی کنند. در آخرین مرحله سایت را رفرش کنید، اکنون تگ کنونیکال برای سایت شما فعال است. به عنوان مثال فرض کنید، تصویری که قرار است در سایت استفاده کنید در اندازه 2500 × 1500 پیکسل می باشد ولی سایز استاندارد تصاویر در سایت شما در اندازه 250 × 150 پیکسل تعریف شده است. قبل از اینکه بخواهید با این مشکلات روبرو شوید، بهتر است اندازه اصلی تصویر را به همان اندازه که میخواهید نمایش داده شود؛ تغییر دهید. آیا این محتوا همان است که مورد نیاز مخاطب است؟ به دلیل اینکه تحرک در تصویر میتواند ذهن مخاطب را درگیر کند و او را از خواندن مطلب منصرف کند.

از خود بپرسید: آیا مخاطب هدف من به این موضوع علاقهمند است؟ توصیفات طولانیتر، درک عمیقتری از موضوع ویدیوی شما به موتورهای جستجو میدهند و این درک عمیقتر، به ویدیوی شما کمک میکند تا در نتایج جستجو بیشتر نشان داده شود. تصویری که برای این مقاله انتخاب کرده اید، تصویر غروبی را نشان میدهد که عکس میدان زیبای نقش جهان را به تصویر کشیده است، بهیچ وجه نباید برای آن تصویر، نامی همانند DSC 4536.jpg را انتخاب کنید، بلکه مناسب ترین نام برای تصویر نقش جهان می تواند naqsh-jahan-isfahan-sunset.jpg باشد. انتخاب شرکت مناسب برای انجام خدمات سئو سایت موضوعی بسیار مهم و حائز اهمیت است که عدم توجه به آن میتواند سبب از بین رفتم زمان و هزینه های زیادی از شما گردد . الزاما اینطور نیست. با توجه به تغییرات بازار و تغییرات برند شما (مانند ریبرندینگ) ممکن است پرسونای مشتری هم دچار تغییراتی شود. در نهایت ، حتی ممکن است در صورتیکه محتوای شما دارای رتبه شود ممکن است موتورهای جستجو URL محتوای کپی را به جای URL اصلی ایندکس و نشان دهند .

وقتی از تصاویر استوک سایت هایی مثل absfreepic استفاده میکنیم ، هیچ قانون و شرع و عرفی جلوی مارا برای کپی کردن نمیگیرد. متاسفانه در ایران چیزی به نام کپی رایت وجود ندارد. شما میخواهید گوگل بدون اینکه حتی به آن نگاه کند، متوجه شود تصویر موجود بیانگر چه موضوعی است؛ بنابراین از عبارت اصلی خود در نام فایل تصویر استفاده کنید. نکته حائز اهمیت در خصوص بهترین فرمت تصویر در سئو سایت و این راه این است که اندازه تصاویر نباید بیش از نیازتان باشد ، به عنوان مثال عرض آن نباید از عرض مقاله یا صفحه شما بزرگتر باشد . بدون کاهش کیفیت، اندازه فایل تصویر را کاهش میدهد.

اگر پاسخ شما هم همانند من به این سوال مثبت است بینهایت خوشحالم که تا این اندازه درک مفاهیم بهینه سازی تصاویر برایتان واضح بوده است. در این حالت مجموعه ی از ویژگی ها ( همانند دستور پایین) با کاما از هم جدا شده اند. اجازه دهید صحت این موضوع را با یکی از تصاویر موجود در سایت مانگو بررسی کنیم. کپشن تصاویر، متنی است که تصویر موجود در صفحه را همراهی میکند. که در ادامه به توضیح بیشتر هر کدام از این موارد میپردازیم. اگرچه فرمتهای تصویری زیادی برای انتخاب وجود دارد، PNG و JPEG رایج ترین موارد برای وب سایتها هستند. مهم ترین چیز قبل از انتخاب یک سئوکار یا شرکت برای سپردن پروژه سایت تان به آنها، نمونه کارهاست! فعالیت در دایرکتورهای هدف یکی از خدمات سئو مهم قابل ارائه توسط شرکت سئوکار است. میتوانید برای گسترش دانش خود در کنفرانسها شرکت کنید، از توییتر، بلاگها، انجمنهای پرسش و پاسخ، ویدئوها و یا پادکستها برای یادگیری استفاده کنید. بهتر است برای سئو تصاویر خود قبل از افزودن آنها به سایت خود، مطمئن شوید که بهترین نوع فایل را انتخاب کرده اید. اگر از تصاویر درست استفاده شود، به خوانندگان کمک میکند مقاله سایت شما را بهتر درک کنند.