ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن ملی در دستور کار مسئولان ملارد

جناب آقای جابر کریمی: ما هم زمین هایی را در خود مرکز شهرستان پیش بینی کرده ایم. راه و شهرسازی زمین هایی که برای خود دولت است و در اختیار راه و شهرسازی است در منطقه خوشنام و همینطور زمین هایی که در بخش صفادشت توسط شهرداری صفادشت هم خود مجموعه شهرداری و زمین هایی که دراختیار راه و شهرسازی است و هم زمین هایی که بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است برای ساخت مسکن برای این دو بخش مرکزی و ملارد.

جابر کریمی: تعهدی که استان ایجاد کرد برای مجموعه شهرستان در گام اول پیش بینی مان این بود که با توجه به ظرفیت هایی که وجود دارد و نیازی که در منطقه است و رشد جمعیتی که ما داریم ۱۰ هزار مسکن فعلاً کافی است. علاوه بر این بخش خصوصی در ابعاد کوچکتر و تعداد کمتری در نقاط مختلف شهرستان در حال تولید مسکن هستند. آن چیزی که در قالب بسته حمایتی نهضت ملی مسکن قرار است انجام شود این ۱۰ هزار واحد است که فکر می کنم پاسخگوی نیاز شهروندان است، البته سیاست ما بر این است که با توجه به ظرفیت هایی که در شهرستان وجود دارد و آن بستری که فراهم است برای خدمات رسانی مطلوب و بهتر به مردم در غالب ایجاد سرانه ها و دستگاه های خدمات رسانی که باید موضوعات را تأمین کنند ازجمله آب و برق و گاز و مسائل ترافیکی که در غرب استان تهران است به ویژه شهرستان ملارد یک مدیریتی هم انجام شود که خدایی ناکرده از این جهت هم ما دچار مشکل نشویم چراکه معتقدیم باید بهترین خدمات داده شود و اینکه ما تعداد ۱۰ هزارتا را ۲۰ هزار تا کنیم و پیش بینی های لازم را برای تأمین خدمات نداشته باشیم مسئله است. همچنین یک سیاست کلانی را هم با فرمانداران غرب استان تهران و نماینده محترم داشتیم که طرح جامع مهاجرت غرب استان تهران را بررسی کنیم با توجه به حضور ریاست محترم جمهور در منطقه و استاندار محترم تا بتوانیم یک طرح جامع مهاجرت را در آینده داشته باشیم که با توجه به ظرفیت هایی که واقعی است و مردم را در آینده دچار مشکلات نمی کند فازهای مختلف تصمیمات براساس این طرح جامع گرفته شود و به این موضوع هم در دستور کار قرار دارد تا با کمک همه دستگاه ها به این نقطه مطلوب هم برسیم .

سؤال: با توجه به گستردگی که ملارد دارد و جمعیتی که وجود دارد فکر می کنید کفایت خواهد کرد یا اینکه خیر باز هم این طرح در بخش دیگر و سال دیگر اجرایی خواهد شد؟

جابر کریمی: مجموعه شهرستان ملارد در حوزه تولید سالانه ۱ میلیون مسکن جلسات منظم و مرتبی را در شهرستان در غالب شورای مسکن شهرستان با حضور مسئولین امر برگزار کرده است .در یکسال گذشته با بررسی های کارشناسانه و ظرفیت هایی که در شهرستان وجود دارد قرار بر این شد که تعداد ۱۰ هزار واحد مسکن با همکاری دستگاه های مختلف از جمله راه و شهرسازی و شهرداری ها و بخش خصوصی در دستور کار شهرستان قرار بگیرد. صورتجلسات شهرستانی این موضوعات تهیه شده است و با پیوست های زمین های کشاورزی که هم از سمت شهرداری ها و هم از سمت اداره راه و شهرسازی شهرستان پیش بینی شده بود ارسال شده و مراحل قانونی و اداری اش در استانداری و اداره کل راه و شهرسازی درحال پیگیری است. ما حدود ۱۰ هزار مسکن را پیش بینی کرده ایم که با تأیید نهایی استانداری که کار خودش را با همکاری بخش خصوصی و دستگاه های حاکمیتی و دولتی در شهرستان داشته باشد در غالب نهضت ملی مسکن.

وضع نهضت ملی مسکن در شهرستان ملارد ؛

فرماندار شهرستان ملارد گفت: ساخت ده هزار واحد مسکن در ملارد با همکاری دستگاه های مختلف از جمله راه و شهرسازی و شهرداری ها و بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است

 


منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3726756/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DB%B1%DB%B0-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%84%D8%A7%D8%B1%D8%AF

جابر کریمی: مثل وضعیت آب در کل استان تهران ما دچار چالش هستیم و سال گذشته هم مسائلی را داشتیم ،امروز هم در این خصوص جلسه ای داشتیم در راستای حفاظت از منابع آب شهرستان که خب سال گذشته با تدابیری که درنظر گرفته شد با وجود اینکه ما در اقصی نقاط استان تهران مشکل داشتیم و به ویژه در غرب تهران تمام تلاش مان این بود که در موضع آب به چالش نخوریم هم آب شرب و هم آب کشاورزی و هم آب در حوزه صنعت، امروز هم تصمیماتی گرفته شد . موضوع با پیگیری های نماینده محترم پروژه انتقال آب از تصفیه خانه شماره 6 شهر تهران را داریم که اساساً بخش عمده ای از مشکلات ما با تأمین اعتباری که صورت گرفته در فاز اول ۱۸۰ میلیارد تومان، انشاالله حل خواهد شد اما تا زمان اجرای پروژه ما باید موضوع منابع آب را مدیریت کنیم. مصوبات خوبی داشتیم دستورات لازم به همه دستگاه ها داده شد ، پیش بینی های لازم را باید انجام دهند هم از حوزه فرهنگ سازی که مدیریت مصرف ذهنی آب شرب به ویژه و همینطور توزیع کشاورزی بحث پیگیری موضوع آبیاری تحت فشار و استفاده از ظرفیت آبیاری های نوین کمک خواهد کرد انسداد چاه های غیرمجاز در منطقه، اینها همه کمک خواهد که در بحث حوزه مدیریت آب هم اقدامات خوبی انجام بگیرد این جلسات مرتب برگزار می شود انشاالله امسال هم بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم در نهایت هم انشاالله بارش رحمت الهی کامل شود تا بتوانیم از این سرمایه الهی هم بتوانیم استفاده کنیم.

جابر کریمی: این توضیحات اش مشخص شده است و البته بخشی از ان. اینها در غالب صورتجلسه به استان ارسال شده است که ما منتظر نظر نهایی دوستان در استان هستیم  و در فرصت های مختلفی حتماً به صمع و نظر مردم خواهد رسید.

سؤال: می فرمایید که کدام قسمت ملارد به این اتفاق ملی تخصیص داده شده است؟

سؤال: این ۱۰ هزار واحدی که فرمودید براساس ثبت نام ها ارزیابی شده است یا آورده مردم؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای جابر کریمی، فرماندار شهرستان ملارد در گفتگو با شبکه رادیویی تهران گفت: پس از جلسات متهدد و نظرات کارشناسان تعداد ،  ۱۰ هزار واحد مسکن با همکاری دستگاه های مختلف از جمله راه و شهرسازی و شهرداری ها و بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

سؤال: شما مطالبات مردمی را درخصوص نهضت ملی مسکن می فرمایید و اینکه چه تعداد مسکن ملی در ملارد وجود دارد و چه سرانجامی برایش تا الان رقم خورده است؟

سؤال: وضعیت آب در شهرستان ملارد الان چگونه است؟