به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هماندیشی معاونت حملونقل با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاون تحقیقات و فناوری، معاون آموزش و توسعه فناوری، رئیس حوزه پژوهشی حملونقل، رؤسای بخشهای حملونقل مرکز و معاون حملونقل وزارت راه و شهرسازی و هیئت کارشناسی همراه در محل این مرکز برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، گزارشی از وظایف، مأموریتها، ساختار و فعالیتهای علمی و پژوهشی مرکز به عنوان اتاق فکر و بازوی علمی و پژوهشی وزارت راه و شهرسازی ارائه شد.
در ادامه این نشست، سیدکمال هادیانفر معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران، پژوهشگران و نخبگان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر انجام تحقیقات کاربردی گفت: در نهایت خروجی این تحقیقات باید بتواند گرهگشای مشکلات و مسائل اساسی و اصلی در حوزه حملونقل کشور باشد.
وی افزود: ناترازی بسیار بالایی بین تقاضا و عرضه در حوزه حملونقل وجود دارد و این ناترازی باید برطرف شود.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ادامه این نشست گفت: مرکز تحقیقات ایجاد شده است که بازوی فکری وزارت راه و شهرسازی باشد و پروژههای تحقیقاتی وزارتخانه را انجام دهد.
وی افزود: با توجه به ظرفیتی که در مرکز وجود دارد این مرکز آمادگی این را دارد که چندین برابر آن را هم افزایی کند و قطعاً در کشور هیچ مشاوری دارای چنین ظرفیتی نیست.
محمدمهدی حیدری در ادامه گفت: از موضوعات مهم دیگری که این مرکز نیاز دارد وزارت راه و شهرسازی به آن ورود کند، راهاندازی مجدد و تشکیل شورای فنی است که از قدیم هم بوده است.
در ادامه این جلسه ضمن بررسی موضوعات همکاری و تعامل مرکز با معاونت حملونقل، مقرر شد، جلسات اتاق فکر مشترک به صورت مستمر برگزار شود. همچنین در صورت نیاز تفاهمنامههای مشترک سه جانبهای بین معاونت حملونقل، مرکز تحقیقات و بخشهایی که در حوزه حمل و نقل نیاز است، منعقد شود تا شاهد رفع مشکلات در این حوزه باشیم.
منبع: https://www.mehrnews.com/news/6260762/%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%B4%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%AA%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86-%D9%88-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C