طراحی داخلی اداری – شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی مهران طاهری

شومینه یکی از وسیله هایی می باشد که نقش زیادی در آرامش خانه دارد. شعله های آتشی که در شومینه دیده می شوند یک عنصر طبیعی در فضای خانه به حساب می آیند که چشمان اعضای خانواده را نوازش می دهند. البته این به این معنی نیست که شما تنها به یک استایل محدود باشید، اما توجه به جزئیات منجر به داشتن یک دکوراسیون زیبا و دلنشین می شود. با رعایت نکاتی که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم شما می توانید با هزینه نسبتاً کمی منزل خود را زیباتر و دلنشین تر کنید. برخی از آن ها را عوض کرد. این روش مؤثر و آسان، فضاهای بزرگتر را به فضاهای کوچک تر تقسیم بندی میکند. از این رو بسیاری بدنبال شاخه های تخصصی تر آن می روند. طراحی دکوراسیون متعلق به چند بخش از منزل می باشد؟ یکی دیگر از فاکتورهای مهم در دیزاین داخلی ساختمان توجه به نقطه کانونی است، منظور از نقطه کانونی بخشی از فضا است که نگاه را به خود معطوف میکند، این نقطه میتواند مبلمان، شومینه، ویوی ساختمان یا هر فاکتور مهم دیگری باشد که شما به عنوان طراح دکوراسیون داخلی قصد دارید نگاه بیننده را به آن خیره کنید.

این نوع سبک بستگی به فرهنگ و سنت هر کشوری دارد به طور مثال سبک سنتی فرانسوی، ایتالیایی، بریتانیایی در یک گروه از سبک دکوراسیون داخلی به نام سنتی اروپایی قرار میگیرند و برای کشور ما ایران نیز این سبک در دو نوع قبل اسلام و بعد اسلام شرکت دکوراسیون داخلی با مهران طاهری وجود دارد. موقعیت پروژه، منطقه، امکانات منطقه، نوع قرارداد و نوع طراحی که شما از طراح داخلی میخواهید در تعیین هزینه آن بسیار موثر است. عوامل مختلفی از جمله حجم تغییرات اعمال شده و تکمیل چک لیست های تهیه شده در تعیین هزینه طراحی دکوراسیون داخلی دخالت دارند. این کار به دانش زیادی نیاز دارد و برای این که نتیجه کار مطلوب باشد باید فرد طراح دانش انجام این کار را برای تمام قسمت های ساختمان داشته باشد زیرا طراحی دکوراسیون قسمت های مختلف متفاوت می باشد. یکی دیگر از مهم ترین چیزهایی که حتما باید در طراحی دکوراسیون توجه کنیم میزان نور و روشنایی منزل می باشد. یکی از مهم ترین وسیله هایی که نقش زیادی در دکوراسیون دارند مبلمان می باشند به همین دلیل باید توجه زیادی به آن ها شود.

چیدمان آخرین مرحله در اجرای دکوراسیون داخلی یک فضا محسوب می شود و به همین دلیل از اهمیت دو چندان برخوردار است. استفاده می شود همچنین برای دیوار ها و سایر قسمت های خانه بیشتر از رنگ های طبیعت مانند آبی، سبز و سفید استفاده می کنند. سبک ساحلی سبکی می باشد که در آن از وسیله ها و رنگ هایی که به طبیعت نزدیک هستند استفاده می شود. برای مثال در این سبک از وسیله ها و اکسسوری های طبیعی مانند کفپوش هایی حصیری، ظروفی چوبی و … اشاره کرد. در حالت کلی مبلمان فضای زیادی را در منزل اشغال می کنند از این رو می توان گفت رنگ آن ها حدود 30 درصد از فضا را تشکیل می دهد. در ضمن با طراحی اصولی فضای اداری می توان از فضای اداری به خوبی و به بهترین نحو استفاده کرد. تغییرچیدمان منزل می تواند شروعی برای برای تغییر سبک زندگی باشد.شما می توانید برای قسمت های مختلف منزل از در ورودی تا سرویسهای بهداشتی دکوراسیون و چیدمانی را در نظر بگیرید. طراحی داخلی مغازه می تواند با دو سبک مدرن و سنتی اجرایی شود . اما اساس دکوراسیون داخلی بر سه سبک استوار است: سبک کلاسیک، مدرن و یا ترکیبی از طراحی کلاسیک و مدرن.

استفاده از وسایل یک شکل، یک رنگ بودن همه بخشها و کاربردی نبودن خیلی از قسمتهای دکوراسیون اشتباهی می باشد که در طراحی دکوراسیون داخلی بسیاری از خانهها دیده میشود. برقراری تعادل در تمامی مراحل کار از انتخاب سبک دکوراسیون و وسایل گرفته تا پیاده سازی و هزینهها بسیار حائز اهمیت می باشد. اینکه میان زمانی که سرتان شلوغ است و زمانهای استراحت خود و خانوادهتان تعادل ایجاد کنید یک امر بسیار مهم در مناسبات یک دکوراسیون داخلی استاندارد است. سه عامل اصلی حس آرامش، کاربردی بودن و زیبایی در طراحی دکوراسیون داخلی استاندارد دخالت دارند. اتاق خواب محلی برای استراحت و ایجاد حس آرامش است. اگر به دنبال ایجاد خانه ای با فضای دلنشین هستید حتما از شومینه استفاده کنید زیرا این وسیله می تواند جایی برای جمع شدن تمام اعضای خانه کنار هم در روز های سرد باشد از این رو افراد خانه آرامش و دلگرمی زیادی خواهند داشت.

بهتر است بدانید این سبک جز سبک هایی می باشد که گل و گیاه جز اصلی ترین قسمت آن می باشد. به جای خرید یک دست مبلمان جدید به این فکر کنید که چه رنگ هایی را تا به حال استفاده نکرده اید و وسایل و روکش های جدید به مبل ها اضافه کنید و رنگ های دیوار و لوازم را با هم ست کنید. به طور کلی، دکوراسیون داخلی بیشتر بر جنبه تزئینی وسایل داخلی تمرکز دارد و به نوعی مکمل معماری داخلی و طراحی داخلی به حساب میآید. این به این معنی نیست که تمام عناصر طراحی دکوراسیون داخلی باید یکسان باشند، بلکه باید با هم هماهنگ و مکمل یکدیگر باشند تا ترکیب کل را تقویت کنند. این سبک که از اوایل قرن 20 در اروپا رونمایی شد، مصالح ساختمانی مدرن و سنتی را با هم درآمیخت و برای ساختن بناهای آرت دکو از موادی مانند گچ، سفال، شیشه تزئینی، کروم، فولاد و آلومینیوم استفاده شد.

از وسیله های بسیار ساده و کم برای دکوراسیون خانه استفاده می شود. برای اینکه بتوانید طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود را به سبک مدرن پیاده سازی کنید باید توجه داشته باشید که مهمترین ویژگی سبک مدرن رنگ­های ساده و خط­های صاف و منظم است. در این سبک شاهد خودنمایی سبک دکوراسیون کلاسیک به روش مدرن خواهیم بود . شما می توانید با توجه به روحیات و سلیقه ی خود، سبک دلخواه تان را گزینش کنید. برای دکوراسیون منزل می توانید از گل و گیاه های مخصوص آپارتمان استفاده کنید این کار علاوه بر این که فضایی طبیعی و زنده در خانه ایجاد می کند زیبایی را نیز چندین برابر می کند. استفاده از گل های مختلف روحیه افراد خانه را زنده نگه می دارد و آرامش خاصی در منزل ایجاد می کند.

نور مناسب می تواند فضای خانه را جذاب تر و زیباتر بسازد که برای این کار می توانید از پنجره ها و یا در صورت نبود نور طبیعی از لوسترها و لامپ های مختلف استفاده کنید. کیفیت تجهیزات در چه حدی می باشد؟ وهر چه چوبی که در این سبک به کار میرود تیرهتر باشد این فضا جذابتر خواهد بود. یکی از عناصر دکوری هم در سبک توسکانی ظروف و اشیاء مسی هستند که به نمایش گذارده میشوند. اگر هم نتوانستید این کار را انجام دهید، با یک مداد ساده می توانید طرح خود را روی کاغذ پیاده کنید، هرچه جزئیات بیشتر باشد، بهتر خواهد بود. شاید خیلی از افراد بر این تصور باشند که طراحی دکوراسیون داخلی کار ساده ای می باشد و فقط با صرف هزینه نسبتاً زیادی انجام می شود در حالی که اصلا چنین نمی باشد. در ادامه به ۹ نکته مهم در این باره اشاره می کنیم که می توان گفت بدون رعایت آن ها به احتمال زیاد از دکوراسیون خود راضی نخواهید بود و نتیجه کار در اکثر مواقع مطلوب نمی شود. درصورتیکه گوشه و کنار اداری پهناور باشد می قدرت برای هر نفر یک اتاق در حیث گرفت، البته در دفتر کار کوچک می توان از طرز پارتیشن هایی حیاتی فرآورده های متفاوت همین عمل را انجام داد.

گوتیک برای افراد قدرت طلب مناسب است برخلاف دیگر سبکهای موجود در طراحی دکوراسیون داخلی به سادگی میتوان زمان پیدایش سبک گوتیک را تخمین زد؛ این طراحی اولین بار در سال 1150 میلادی به وجود آمده است. اگرچه همیشه میتوان با استفاده از پلاستیکهای ضخیم و بزرگ اثاثیه را پوشاند تا به آنها صدمهای وارد نشود. ویژگیهای طراحی داخلی و خارجی جنوب غربی شامل سقفهای تخت، طرحهای بزرگ طبقه باز، حیاطهای گسترده، سقفهای بلند با تیرهای چوبی در معرض دید، فضای بزرگ، زیبا و سرسبز میباشد. نکته جالبی که باید درباره رنگ دیوار ها بدانید این مورد می باشد که رنگ و طرح آن ها می تواند منزل را کوچک یا بزرگ نشان دهد. جالب است بدانید که بسیاری از اشتباهات افراد در طراحی دکوراسیون داخلی مسکونی به علت تکرار زیاد در زمان طراحی داخلی مسکونی به امری بسیار عادی تبدیلشده است. گاهی با دریافت راهنماییهای بسیار ساده میتوان دکوراسیونی جذابتر برای فضای موجود ایجاد کرد.

دیوارها تأثیر زیادی در دکوراسیون منزل دارند زیرا فضای زیادی را به خود اختصاص داده اند. از آنجایی که این سبک ریزهکارهای بسیاری دارد و همین ریزهکاریها است که فضای داخلی را تا حد زیادی شلوغ نشان میدهد، برای استفاده از این سبک در معماری داخلی باید فضای نسبتا بزرگی داشته باشیم. درصدی: دستمزد درصدی نسبت به میزان خریدی که کارفرما انجام میدهد، محاسبه میگردد. برای این منظور باید از همه قسمت­های مختلفی که چیدمان یک منزل را تشکیل میدهند آگاهی داشته باشید و نکات مختلف را برای چیدمان و خرید وسیلهها رعایت کنید. ممکن است یک سری طرح ها برای مدت کوتاهی بسیار جذاب باشند ولی همین طرح ها ممکن است بعد از مدتی خسته کننده باشند. اما پس از مدتی فعالیت می توانید از شهرت و تخصص خود در این رشته برای راه اندازی یک کسب و کار مستقل استفاده کنید.

سبک مدرن معمولاً ما را به یاد خانه هایی با چیدمان خشک و بی روح البته تمیزی میاندازد که در ساخت آن از فلز، شیشه و سنگ استفاده شده است. سبک فرانسوی جز سبک هایی می باشد که تجمل گرایی زیادی در آن دیده می شود. توجه کنید که برای سبک های مختلف دکوراسیون از گل های متفاوتی استفاده می کند تا متناسب با فضا باشند. امروزه استفاده از این نوع سبک در خانه ها و آپارتمان های شهری نیز رواج پیدا کرده است به طوری که در آن ها بیشتر از رنگ های قهوه ای، خاکی و رنگ های متمایل به قرمز استفاده می شود. این سبک ها براساس علاقه و سلیقه افراد همچنین نوع منزل انتخاب می شوند. در این نوع فضاها چشم انداز دریا وجود ندارد ولی بیشتر از عناصر طبیعی مانند گل و گیاه استفاده می شود و فضایی ایجاد می شود که به طبیعت نزدیک باشد. در ایجاد کلاژ، شما به مجموعه کاملی از قسمت های مختلف با جزئیات مربوط، متریال های منتخب با رنگ و بافت معین و در صورت نیاز به یادداشت ها و نکاتی که طی طراحی به ذهنتان رسیده اند نیاز خواهید داشت.