قیاسی گفت: ۹۰ درصد اتوبوسهای کشور نیاز به نوسازی دارند و خودروی فرسوده، راننده و راه را هم فرسوده میکند و هزینههایی از قبیل مصرف سوخت، استهلاک و هدر رفت زمان را افزایش میدهد.
وی در ادامه با بیان اینکه در بخش راهداری حدود ۲۲۰ هزار راه آسفالت در کشور وجود دارد، اظهار داشت: برای نگهداری راهها حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که فقط حدود ۱۰ درصد آن تأمین میشود.
قیاسی اعتبار لازم برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور را ۳۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این موضوع یکی از دغدغههای وزارت راه و شهرسازی است که وزیر راه و شهرسازی نیز برای این حرکت جهادی و انقلابی تاکید دارد.
قیاسی با بیان اینکه بر اساس قانون، ۲ درصد سهم معادن بابت نگهداری راهها باید هزینه شود، اظهار داشت: حدود ۵۰ هزار کیلومتر از راههای فرعی و روستایی تحت تأثیر معادن هستند که از ۵۰۰ میلیون تن بار ۵۰ میلیون تومان مربوط به معادن است که انتظار میرود حداقل به اندازه همین ۱۰ درصد در نگهداری راهها کمک کنند.
منبع: https://www.mehrnews.com/news/5662724/%D9%81%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%DB%B8%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D8%A7%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D9%85%D9%84-%D9%88-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور گفت: با وجود اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد حمل و نقل کشور جادهای انجام میشود، اما عمر ناوگان بسیار فرسوده است.