لرستان نقطه اتصال کریدورهای ریلی و بزرگ‌راهی کشور است

موسوی با تأکید به اینکه مشکلات مالی راه‌آهن لرستان رفع شده و قرارگاه خاتم‌الانبیاء دوباره این پروژه را پیگیری کرد، اظهار کرد: چشم‌انداز آینده این پروژه را باید به‌نحوی ببینیم که حتماً تا اندیمشک اجرا شود؛ ما در مجلس این آمادگی را داریم و بارها به استاندار لرستان عرض کرده‌ایم که مجلس عنایت ویژه‌ای به راه‌آهن لرستان دارد.

ایسنا/لرستان سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نقطه اتصال کریدورهای ریلی و بزرگ‌راهی کشور در لرستان است و می‌تواند شرق و غرب و جنوب و شمال را به‌هم پیوند دهد.

وی با تأکید به اینکه پروژه راه‌آهن لرستان با برگزاری جلسات متعدد و مکرر و پیگیری‌های استاندار و نشست‌های کارشناسی که در تهران شاهد بودیم، احیا شد، بیان کرد: این پروژه با توجه به سفر  رئیس‌جمهور به این استان و تأکید آیت‌الله رئیسی در دستور کار مجدد قرار گرفت.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات عدیده‌ای در حوزه‌های فنی و مالی در بررسی‌های اولیه برای  پروژه راه‌آهن لرستان وجود داشت، عنوان کرد: فضای این پروژه به تعبیر استاندار فضای ناامیدی بود و بسیاری در سطوح کلان تصورشان این بود که این پروژه با توجه به رقم‌های کلان باید به دست فراموشی سپرده شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نقطه اتصال کریدورهای ریلی و بزرگراهی کشور در لرستان است و می‌تواند شرق و غرب و جنوب و شمال را به‌هم پیوند دهد.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401062015403/%D9%84%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%86%D9%82%D8%B7%D9%87-%D8%A7%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%84-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

سیدنظام‌الدین موسوی، در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک، اظهار کرد: مایه تأسف است که این پروژه از سال ۱۳۹۷ به بعد که امیدی را در بین مردم احیا کرده بود و می‌توانست زمینه‌های ارتباط ریلی را ایجاد کند متوقف مانده بود.

وی با تأکید بر اینکه پروژه راه‌آهن لرستان فقط محلی نیست، افزود: این استان علاوه بر حقوقی که به‌واسطه نقش‌آفرینی در دفاع مقدس بر گردن نظام و انقلاب دارد به‌لحاظ موقعیت جغرافیایی هم نقطه اتصال کریدورهای جنوب به شمال و شرق به غرب است.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی و ابرپروژه‌های لرستان در بدو شکل‌گیری دولت جدید و در جلسات با استاندار و نماینده ولی‌فقیه در این استان احیا و پیشرفت پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- پلدختر و اندیمشک بود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان وزارت راه‌ و شهرسازی و به‌ویژه خادمی معاون این وزارتخانه متعصبانه پروژه راه‌آهن لرستان را پیگیری  و آن را جزو پروژه‌های اصلی کشور طراحی کردند.

موسوی بیان کرد: کار اجرایی خط راه‌آهن پلدختر و اندیمشک پس از خرم‌آباد هم باید نهایی و شروع شود تا این مسیر به‌عنوان کریدور اصلی جنوب به شمال مورد استفاده قرار بگیرد و ترانزیت بارهای اساسی بنادر جنوبی بتواند از این مسیر حرکت کند و مردم لرستان از این پروژه بهره‌مند شوند.