متروپل های تبریز در انتظار ایمن سازی

که در سال های 1919 تا 1933 هنرمندان و طراحی را برای پیوند میان طرح و فن پرورش داد. این برج که دارای گواهینامه پلاتین LEED است، دارای یک امتیاز مهم دیگر است که بهگونهای ساختهشده تا در برابر زلزلههای بزرگ مقاومت کند. سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان با استفاده از هیأت مدیره کارآمد و توانمند و استفاده از نیروی فعال، پویا و متخصص جامعه مهندسی استان و در پرتو همت و پشتکار آنان به موازات حفظ شئون و ارتقاء حرفه مهندسی و فرهنگ اسلامی توانسته است گام های بلند و موثری را در جهت آبادانی استان و تقویت جامعه مهندسی واجرای موفق مقررات ملی ساختمان بردارد به طوری که در چهارمین و پنجمین همایش تجلیل از برگزیدگان رعایت مقررات ملی ساختمان موفق به کسب رتبه برتر کشوری در دو سال متوالی گردیده است.

یک اداره از بخش های متعددی تشکیل است که لازم است هر یک از این قسمت ها را به کمک معماری داخلی فضای اداری به مکانی روحیه بخش تبدیل کرد. تنها معماری که در نیمه دوم قرن بیستم ایران، سبک مدرن و بدون اقتباس منحصر به خود را داشت، داریوش بوربور بود. معمار استفانو بوئری این آپارتمانهای لوکس را در آسمان با متراژ بالا طراحی کرد تا بتواند درختان بزرگ و پر رشد و انواع گیاهان و بوتههای پوشش زمینی را در خود جای دهد. از این کاخ، بین سال های ۱۴۲۰ تا ۱۹۱۲ به عنوان کاخ امپراتوری چین (از سلسله مینگ تا پایان سلسله کینگینگ) استفاده شده است.

این نماد شامل یک ساختار قاب فولادی سبک حبابی است که از حبابهای پُر از هوا ETFE (یک ماده پلاستیکی شفاف) ساخته شده است. این سبک برخلاف معماری مدرن که سعی در نزدیک ساختن فضاهای عمومی و خصوصی دارد، مانند نمونههای گذشته معماری ایران از قواعد جدایی فضاهای عمومی و از خصوصی تبعیت میکند. مهمترین این تغییرات، استفاده از بتن بود که امکانات بیسابقهای از لحاظ سازه و زیباییشناسی در اختیار معماران ایرانی گذاشت. ولی در نهایت هیچیک از معماران مدرنیست ایرانی نتوانستند به اصول معماری مدرن شکل گرفته بعد از چهارمین کنگره سیام وفادار بمانند و حتی هوانسیان در پی دادن رنگ و بوی ایرانی به کارهای خود رفت. با این حال نتوانست تحول مهمی در معماری عصر خود ایجاد کند. بزرگترین هدف معماران این عصر تغییر روشهای سنتی ساخت و ساز به شیوههای روز دنیا و ترویج معماری مدرن در ایران رضاشاهی بود. آنان مصالح جدید به ویژه بتن، فولاد و شیشه و روشهای نوآورانه در اجرای سازه را جایگزین روشهای پیشین کردند. این طرح مطابق با استانداردهای دقیق تعیینشده توسط “سیاست جایگزینی چشمانداز” سنگاپور است، که مستلزم آن است که پروژههای جدید شامل فضای سبز عمومی برابر با هر فضای سبز برداشته شده برای ساخت ساختمان باشند.

اج، یک ساختمان سبک، روشن و کنترل شده با یک دهلیز بزرگ بهعنوان هسته آن است که هدف معماری آن خلق محیطی بصری، راحت و سازنده برای کارکنانی است که میخواهند الهامبخش طراحی پایدار ساختمان در جهان باشند. این یکی از فشردهترین نماهای سبزی است که در هر نقطه از جهان پیدا خواهید کرد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، طراح از این مسأله استفاده نموده و تمرکز خود در طراحی نما را در جبهه ی جنوبی و غربی گذاشته و با کمی پیشآمدگی و به علاوه با استفاده از فرم نمادین شیب دار به شکلی کاملا متفاوت و مدرن که در بیش تر ساختمان های سنتی در این منطقه رایج است تنوعی در نما ایجاد کرد، به گونهای که حجمی زاویهدار بر روی مکعبی ساده قرار گرفته است. پروژههای معمول مهندسان منابع آب شامل ترمیم تالاب و همچنین طراحی و برنامه ریزی سیستمهای فاضلاب میشود. با پیدایش زیرساخت ها ، مهندسان عمران برای مدیریت پروژه ها برای بازسازی ، تعمیر و بهسازی پل ها ، جاده ها ، لاین ها ، سدها ، فرودگاه ها ، ساختمان ها و سازه ها از همه نوع مورد نیاز خواهند بود. آزمون های ورود به حرفه مهندسان در رشته معماری (طراحی) در روز پنجشنبه مورخ ۲۳ تیرماه سالجاری از ساعت ۸ صبح به مدت ۷ ساعت به روال دوره های گذشته به طور همزمان و هماهنگ در ۱۲۱ حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار گردید.

در سال ۱۲۴۳ خورشیدی (۱۸۶۴ میلادی) ممتحنالدوله به عنوان نخستین معمار تعلیم دیده ایرانی در اروپا، به ایران بازگشت و ساخت بناهای مهمی، از جمله مسجد و مدرسه سپهسالار و مجلس شورای ملی، به او رجوع شد. سبک ملی -که در دوران محمدرضا پهلوی به این عنوان نامیده شد- در جست و جوی هویت ملی و بازگرداندن سنتهای معماری ایران باستان از سوی حکومت رضاشاه پدیدآمد و حمایت شد. به این ترتیب سازه90 به عنوان قدیمی ترین شرکت فعال و مبدع اتوماسیون در ترسیم نقشه های سازه های بتنی به اندازه کافی توسعه یافته است تا بتواند به صورت منحصربفرد در خدمت کاربران عزیز قرارگیرد. معماری معاصر ایران، دورهای از معماری ایرانی است که از سال ۱۳۰۰ خورشیدی تا به امروز ادامه دارد.

این طراحی از ساکنان در برابر آفتاب مستقیم محافظت میکنند و نیاز به تهویه هوای الکتریکی را خنثی میکند. این طراحی باعث شده تا هوای تازه و نور طبیعی به تمام قسمتهای محوطه وارد شود. شرکت مهندسی آروپ (Arup) در این پروژه میگوید، باریک بودن برج میزان نور طبیعی مجاز به داخل را به حداکثر میرساند، که به نوبه خود نیاز به چراغهای برقی را کاهش میدهد. ستفاده از خطوط منحنی بر خلاف خطوط مستقیم، فضاهایی ایجاد میکند که صرفاً مکعبی شکل نیستند؛ بنابراین، در معماری معاصر فرد ساختمان را به اشکال گرد میبیند. بنابراین، الگوی رایج آپارتمانهای مسکونی مدرنیسم بومی تهران در دهه پنجاه و شصت، که به عنوان “خورجینی” در مشهد شناخته می شود، به عنوان چارچوب پروژه در نظر گرفته شد. طراحی آپارتمانها براساس تنوع در سطوح زیر بنا برای توانائی های مالی و نیازهای مختلف انجام گردیده این در حالی است که از نظر استفاده از امکانات و تأسیسات مساوی هستند ، مهمترین نکته در نظر گرفته شده در معماری دسترسی به نور و دید برای تمامی فضاهای یک آپارتمان می باشد و از این نظر تمامی آپارتمانها در بالهای سه گانه از شرایط مطلوب نور و دید برخوردارند .

مثل همه رشتهها، دانشگاههای دولتی بهترین و اولین گزینهای است که به ذهن افراد برای پذیرش خطور میکنند. در عین اینکه شهرها بهشدت پرجمعیت و خانهها به هم چسبیده است، افراد بهشدت از همدیگر دور هستند؛ البته ارتباطی هم اگر هست بهعنوان منبعی برای استفاده است، مثل منبعی برای تمتع. زیرا اگر امكان ورود به فضاي توقفگاه و حركت خودرو در توقفگاه صحيح نباشد، امكان تامين تعداد مناسب توقفگاهها نیز مقدور نخواهد بود و حتي اگر پلانهاي طبقات ساختمان هم بينقص باشد، اين ساختمان امکان دریافت مجوز ساخت را نخواهد داشت. همچنین بدون قرارگيري صحيح توقفگاهها امكان مشخصكردن نظام سازهاي و محل ارتباطات عمودی (پله و آسانسور) امكانپذير نيست و طراحي فضاهاي طبقات تحت تاثیر مستقیم از محل ارتباطات عمودي و نظام سازهاي ميباشد. اما از پایان جنگ جهانی دوم، حرکتی برای ساخت واحدهای مسکونی جدید آغاز شد که در آنها از مصالحی مانند آجر، تیرآهن و بتن به کار برده میشد. طبق قوانین نظام مهندسی در ساختمان سازی امروزه لازم است که حتما پنجره ها دو جداره باشند. علاوه بر این، طراحان ساختمان تمایل دارند که در ساخت و ساز مسکونی تخصص پیدا کنند، در حالی که معماران نیز در پروژه های بزرگتر مانند بیمارستان ها ، ورزشگاه ها، مکان های تفریحی و ساختمان های اداری، غیره هم کار می کنند.

این طرح همچنین میزان نور طبیعی موجود را به حداکثر میرساند، که هزینههای روشنایی مصنوعی را کاهش میدهد. نتیجه آن طراحی بسیار خلاقانهای است که دارای بالکنهای مخصوص و مسیر درختان و گیاهان دیگر است. از نظر مجموعه ما، کانسپت یک طراحی معماری، آن فرمی است که برای یک کاربری تعریف می شود، برای مثال کانسپت طراحی صورت تمامی انسان ها یک است، همه دو چشم در بالا، یک بینی در مرکز، یک لب پایین آن و … اینها از اصول اولیه طراحی پلان ساختمان اداری هستند که باید به آنها توجه نمود. اینها همچنین یک اثر خنککننده طبیعی دارند. خسارت های جانی وارده به سرایدار، نظافتچی، سرویس کار، تعمیرکار، باغبان در اثر خطرات تعریف شده تحت عنوان موضوع بیمه نامه. بهرهبرداری از مشاعات ساختمان: برخی از قسمتهای مشترک آپارتمان تحت عنوان مشاعات نامیده میشوند که عبارتاند از زمین ملک، اسکلت ساختمان، حیاط، محوطهای از ساختمان که بخشی از ملک محسوب میشود، حیاطخلوت، اتاق سرایدار، پشتبام، راهرو و راهپله، رختشویخانه، نمای ساختمان، انبار عمومی و تلفن مرکزی، آسانسور، درب و پنجرههای قسمتهای عمومی ساختمان و تأسیسات مشترک همانند سیستم گرمایش و سرمایش مشترک، چاه، انشعاب برق مشترک، انشعاب آب مشترک، لولهها و سیمهای برق.

قطعات کوچکی در ساخت این سازه فلزی به کار برده شده سایت karaj-home است. وارطان هوانسیان که نماینده این گروه و شیفته جریان تجددخواهی عصر رضاشاه بود، در یادداشتهای خود معماری مدرن ایران را با کشف حجاب مقایسه میکرد و معتقد بود همانگونه که زنان پیش از این در زیر چادرهای سیاه محبوس بودند، خانههای نیز زیر دیوارهای بلند و کاهگلی محصور بودند و معماری مدرن با به کار بردن شیشه و آهن بناها را از حجابی که گرفتارش بودند رهانید. بعضی از این ساختمان ها قرن ها پیش ساخته شده اند و برخی دیگر اثر هنرمندان و معماران عصر جدید هستند که با بهره گیری از تکنیک های مدرن معماری آثاری ماندگار را برای نسل های آینده بشر خلق کرده اند. در حالی که بسیاری از مورخان تفاوت میان معماری قاجار و معماری اروپا را ناشی از تقلید نادرست از غرب میدانند که فهمی از ریشههای نظری مدرنیته نداشت، وحید وحدت، استاد تاریخ معماری دانشگاه تگزاس، این تفاوت را به خاطر ریشههای بومی معماری مدرن دوران قاجار میداند. قاجاریان از طریق سفرنامهها، عکسها و کارت پستال با معماری اروپا آشنا شدند و از این رو ساختمانهای این دوره بدون آگاهی دقیق از قواعد سبکهای اروپایی ایجاد میشدند. در اوایل دوره رضا شاه به دنبال برنامههای تجدد طلبانه، گرایشهای متفاوتی به رهبری معماران ایرانی تحصیل کرده اروپا و معماران اروپایی که از طرف دولت به ایران دعوت شده بودند در برابر معماری سنتی پدیدار شد.

انجام وظایف شورای مرکزی در سطح کشور، مانع از اقدام هیات مدیره سازمانهای استان در زمینۀ برخی از وظایف فوق که در مقیاس انسانی قابل انجام باشد، نخواهد بود. این گروه به صورت حرفه ای در دو بخش معماری و ساختمان فعالیت می کند و تاکنون توانسته است بالای 100 پروژه را در حوزه معماری و ساختمانی در ابعاد کلان و خرد تجاری، اداری، مسکونی و ویلایی در سطح استان کرمان و سراسر کشور با موفقیت به انجام برساند. معماری ساختمان اداری دومینیون توسط گروه معماری زاها حدید ؛ این پروژه در خیابان Sharikopodshipnikovskaya مسکو واقع شده است، در کنار ایستگاه تراموا و اتوبوس برقی و نزدیکی ایستگاه دوبرووکا از خط Lyublinskaya مترو مسکو ؛ ساختمان اداری دومینیون در میان اولین پروژههایی است که برای رشد خلاقیت و بخشهای IT در این منطقه در درجه اول صنعتی و مسکونی در جنوب شرقی شهر ساخته شده است.

معماری تاریخگرا به عنوان جریانی موازی با جو غالب معماری مدرنیستی ایران، بین دهههای ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ خورشیدی شکل گرفت و به شدت تحت تأثیر جریانات روشنفکری ایران در آن دههها بود. در دهههای ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ خورشیدی، گرایش به معماری مدرن از طریق ساخت خانهها و مجتمعهای مسکونی در اوج خود بود. در دهههای ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ خورشیدی، معماران چون مهدی علیزاده، لطیف ابوالقاسمی، فرامرز شریفی و ایرج کلانتری دست به تجربیاتی زدند که تا حد زیادی متأثر از معماری مدرن ولی درآمیخته با حال و هوای معماری ایرانی بود و از این رو «شبه مدرنیستی» شمرده میشد. همانطور که می دانید هتل های لوکس را باید از میان هتل های پنج ستاره یک شهر انتخاب کرد. در این هتل واحدهای اقامتی به صورت اتاق ها و سوئیت هایی شیک ارائه می شوند. عکس: هتل پارک رویال آبوهوای گرمسیری سنگاپور را در ساختمان گنجانده است. WOHA همچنین شکافها، آبشارها و آبگذرهایی را در این طرح گنجانده است. و چه این بنا یک ساختمان مسکونی ساده و کوچک باشد. تا سال ۱۳۳۵ واحدهای مسکونی جدید چهل و چهار درصد بافت شهرری را تشکیل میدادند و تا سال ۱۳۴۵ این نسبت به پنجاه و شش درصد افزایش یافت. و هنگامیکه هوا اجازه میدهد، کنترلها میتوانند بهطور خودکار پنجرهها را قبل از طلوع آفتاب باز کنند تا هوای خنک بهعنوان شکلی از تهویه طبیعی به وجود آید.

همینطور بخشهای مختلف سازههای فلزی را میتوان به صورت همزمان پیش برد که این کار به سرعت پیشرفت پروژه کمک زیادی میکند. نگرش و تحولاتی که در معماری جهان پس از معماری پایدار اتفاق افتاده است. این فناوری میتواند ایران را به الگوی معماری در جهان تبدیل کند. این برج که جواهر جدیدی در تاج معماری سنگاپور است، بهطور رسمی با عنوان رابینسون شناخته میشود. نوع فضای توالت خصوصی به توالتهایی گفته میشود که برای استفاده انحصاری از یک بخش ساخته شدهاند و شامل دیگر فضاهای بهداشتی که در لابیها قرار دارند، نمیشوند. دروس این سطح، عموماً شامل بخشهایی از علوم پایه (ریاضی، فیزیک) و دروس اختصاصی مهندسی عمران (استاتیک، مقاومت مصالح، تحلیل سازهها، طراحی سازههای بتنی و فولادی) میباشد. رشته مهندسی عمران در کدام زیرگروه قرار دارد؟ مراکز تاسیساتی مثل لوله کشی – پلکان – آسانسورها و غیره معمولاً در حداکثر مراجل تعیین شده از طرف مقررات ساختمان سازی قرار می گیرند. ارزیابی کاربران از محیط مسکونی می تواند به عنوان یکی از مهم ترین معیارهای سنجش دستیابی به اهداف طرح معماری و تعیین کننده میزان موفقیت هر طراحی به حساب آید.