مشارکت قطعه سازان برتر در تولید خودرو اقتصادی

مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در تولید خودرو اقتصادی از ابتدای توسعه محصول، قطعه سازان رده یکم مشارکت دارند.

توکلی لاهیجانی با بیان اینکه قطعه سازان با رویکرد تعاملی در توسعه محصول بر مبنای تضمین خرید، باید فرآیند بهینه سازی قطعات را به گونه‌ای انجام دهند که به اهداف هزینه‌ای و کیفیت برسیم، تشریح کرد: در نمایشگاه تحول خودرو، سامانه‌ای رونمایی شد که در آن ارتباط بین نیاز‌های فناورانه بین دانشگاه، قطعه سازان و خودروسازان تعریف شد، یعنی در آن سامانه نقطه همگرایی بین نیاز‌ها و پاسخ‌های فناورانه تعریف شده است که این موضوع یک خلاء‌ای بود که در صنعت خودرو به چشم می‌خورد.


منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3642071/%D9%85%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C

آقای عبدالله توکلی لاهیجانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت و معدن خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به نقش قطعه سازان در تولید خودرو‌های اقتصادی، گفت: در ۷۰ درصد زنجیره ارزش یا فعالیت‌های بالادستی صنعت خودرو، قطعه سازان به طور مستقیم دخیل هستند؛ از آنجایی که قطعه سازان می‌توانند تشخیص دهند یک خودرو به چه میزان مواد لازم دارد و قیمت هر مواد را می‌دانند، بنابراین باید در تولید خودرو اقتصادی از آن‌ها کمک گرفته شود تا یک خودرو اقتصادی، واقعا اقتصادی تولید شود.

مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان در تولید خودرو اقتصادی، افزود: در فرآیندی که در تولید خودرو اقتصادی طی می‌شود، بهینه سازی مهندسی بسیار اهمیت دارد، بنابراین لازم است تا قطعه سازان در فرآیند توسعه این محصول از ابزار‌های جدید مهندسی استفاده کنند تا ضمن حفظ کارکرد قطعات و دستیابی به اهداف کیفی، بتوانند قیمت را کنترل کنند.