• منتظر تماس کارشناسان ما باشید

با توجه به این اصل ، می توان صفحات یک وبسایت را همین عضوهای کوچکی دانست که چنانچه هریک به خوبی ساخته و پرداخته شده و به وظیفه خود عمل کنند ، صفحه اصلی سایت به عنوان شیرازه این دامنه ها نیز سر و سامانی یافته و به جایگاه بهتری در میان رقبای خود نائل آید ، در نتیجه باید سئو و بهینه سازی سایتمان را از داخل همین صفحات آغاز کنیم . در استفاده از گوگل ادز، محتوا نقش بسیار مهمی در نمایش، هزینه کلیک، مقدار نمایش و جایگاه تبلیغ شما دارد. زمانی که Nestle دستور تهیه شیرینی خود را بصورت عمومی منتشر کرد، آنها با این اقدام مطمئن بودند که بسته مهمی از Toll House Chocolate Chips را منتشر کرده و شهرت خود را افزایش دهند. ابزار آنالیزور گوگل یا Google Analytics در دیجیتال مارکتینگ نقش مهمی دارد. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی، یک مجموعه فعالیت است که منجر به افزایش فروش و یا معرفی محصولات و خدمات می شود.

از همین رو، سئو یک حرفه و شغل محبوب است.

سئو خارجی سایت، مجموعه کارهایی هستند که در “خارج از سایت” برای اعتبار دهی به سایت، مخصوصا در نظر موتور های جستجو انجام میشود. میزان تخصص در انجام سئوی خارجی فرق یک سئوکار آماتور و حرفه ای است! یک سئو کار حرفه ای تمامی این فاکتور هارا به مرور زمان بر روی یک سایت پیاده میکند و باعث میشود رتبه آن سایت در نتایج بالا تر برود. از همین رو، سئو یک حرفه و شغل محبوب است. از سئو میتوان به عنوان پیچیده ترین و همینطور پولساز ترین بخش در بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ نام برد و دلیل آن را میتوان شلوغ و محبوب بودن بازار سرچ اینترنتی دانست، به طور مثال کلمه “طراحی سایت” در موتور جستجو گر گوگل در ماه حدود 1500 دفعه (میانگین) سرچ میشود، به نظر شما سهم سایت های صفحه اول گوگل از این تعداد سرچ ماهانه چند مشتری است؟ یا بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) ؛ یک نوع بازاریابی دیجیتال است که به بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی گفته میشود، محبوب ترین شبکه های اجتماعی در این زمان اینستاگرام، تلگرام، توییتر، لینکدین و …

بازاریابی محتوا

امروزه با توجه به رشد ابزارهای تکنولوژی و گرایش بیش از پیش مردم به سمت آن ها ، مؤثر و کارآمدترین شیوه تبلیغات و بازاریابی ، همین بازاریابی دیجیتال است. با توجه به پیشرفت هایی که در صنایع دیجیتالی (گوشی های هوشمند و گجت های کاربردی) دیده می شود، کاربران رغبت بیشتری به استفاده از آنان نشان می دهند. اگر محتوایی که تولید میشود از همه نظر عالی باشد و از نظر موتورهای جستجو ارزشمند شناخته شود، در نتایج اولیه گوگل قرار میگیرد و افراد زیادی را به خود جذب میکند. فروش آنلاین را هدایت می کند: از آنجا که بازاریابی دیجیتال به صورت آنلاین انجام می شود، طبیعتاً این روش ها به دنبال فروش و تبدیل آنلاین هستند. این نوع بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ دارای مخاطب زیادی است.

دیجیتال مارکتینگ

دیجتال مارکتینگ یک مبحث بسیار پیچیده و بزرگ است. با گذشت زمان و با پیچیده تر شدن الگوریتم های موتور های جستجو، طراحان سایت را مجبور به پخش کلمات کلیدی در مطالب سایت کرد تا با استفاده از تکنیک هایی که برای موتور های جستجو قابل فهم است، به دیده شدن محتویات سایت کمکی کرده باشد. در این حالت ابتدا کلمات کلیدی مرتبط با هدفتان که باید به ازای جستجوی آنها در گوگل، جایگاه مناسبی داشته باشید شناسایی میشود. به طور خلاصه سئو رقابت بر سر یک کلمه کلیدی برای کسب کردن جایگاه اول در موتور جستجو گر است.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

به طور مثال کلمه “طراحی اپلیکیشن فروشگاهی” که یک کلمه پر رقابت سخت در وب فارسی است دارای قیمت زیادی در بین کلمات است. زمانی که مخاطبان کلمه طراحی سایت را سرچ میکنند و با سایت شما در رتبه اول گوگل در صفحه اول مواجه شوند و از آنجا که 80 درصد مخاطبان، در همان صفحه اول موتور جستجو و اغلب از 3 نتیجه اول، سایت مورد نظر برای رفع نیاز خود را انتخاب میکنند، شما در حال جذب صد ها مخاطب در ماه هستید. بازاریابی محتوا به ایجاد و تولید محتوایی گفته میشود که باعث جذب مخاطب و در نهایت تبدیل مخاطب به مشتری شود. یعنی شما میتوانید به جای دنبال کردن مخاطب برای فروش محصولات، با تولید محتوا مفید در مورد یک محصول که مخاطبان خاص خود را دارد، دقیقا همان مخاطبان هدف را به سمت خود جذب کرده و باعث ایجاد فروش و کسب درآمد اینترنتی شوید.

مزیت سایت های شرکتی در سئو این است که معمولا جامعه هدف این دست از شرکت ها نیچ یا تخصصی هستند و این باعث می شود معمولا با استراتژی سئو مناسب، در بازه زمانی منطقی به رتبه های بالای گوگل برسند. همین امر باعث می شود که بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی نیز به سر ببرند. منظور از واژه هوشمند این است که کمپین تبلیغاتی شما بیشترین بازخورد را داشته باشد و یا اگر منظور شما ارتقا یا معرفی برند است، این امر بهتر صورت گیرد.

در صورت نیاز به آموزش این مبحث، به صفحه آموزش سئو تکنیکال مراجعه کنید. در نظر داشته باشید که برای فعالیت در شبکه های اجتماعی هم نیاز به تولید محتوای مفید و هدفمند دارید. دقت داشته باشید محتوای بصری می تواند مفهومی و یا آموزشی باشد و در نهایت منجر به معرفی محصولات یا خدمات شما شود. پس سرعت بارگزاری زیاد برای رتبه بندی سئو شما بسیار وحشتناک است زیرا در نهایت باعث کاهش ترافیک سایت شما می شود. کاربرد دیجیتال مارکتینگ درتوسعه کسب وکار digital marketing: دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی و تبلیغات مبتنی بر وب، باعث رشد شرکت ها و بنگاه های اقتصادی می شود. از طرف دیگر، دیجیتال مارکتینگ یک عبارت جامع است که هر نوع تاکتیک دیجیتال مارکتینگ دقیق را بدون توجه به درونگرایی یا برونگرایی آن در برمیگیرد.

بدون شک در عصر کنونی استفاده از روش های سنتی بازاریابی و تبلیغات به تنهایی ، یک اقدام کاملاً اشتباه و صددرصد کم مشاهده سایت بازده است. حتی اگر شما یک کار اشتباه انجام دهید، به واسطه اینکه قبلا از روشهای درست سایت خود را سئو کردهاید؛ گوگل سایت شما را پنالتی نمیکند. اما این یک باور کاملاً اشتباه است. شاید در ذهن بسیاری از مردم ، این باور وجود داشته باشد که مبحث دیجیتال مارکتینگ تنها مربوط به کسب و کارهای حوزه دیجیتال است. در این مقاله با تمرکز بر اهمیت دیجیتال مارکتینگ در مورد مراحل مهم دیجیتال مارکتینگ و تاثیر هرکدام در فرایند بازاریابی صحبت خواهد شد و در نتیجه مسیر را برای علاقمندان این حوزه هموارتر از قبل خواهد بود. این اعمال و تکنیک ها و همچنین ابزارها ، همان هایی هستند که در کلاس دیجیتال مارکتینگ طی سرفصل های مختلف ، مورد بحث و تدریس قرار می گیرند.

دیجیتال مارکتینگ چیست

شرکت ها و بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ، استارتاپ ها و کسب و کار های شخصی و خانگی زمانی می توانند از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی استفاده بهتری داشته باشند که استراتژی درست و بهینه تدوین کرده باشند. در نتیجه می توان گفت که شرکت ها، بنگاه های اقتصادی و کسب و کار ها، برای عرضه بهتر و بیشتر محصولات و خدمات خود، می بایستی در فضایی که عموم و مشتریانشان حضور دارند، فعالیت کنند. بنگاه های اقتصادی یا کسب و کارها، می توانند از حوزه وب و دیجیتال، در توسعه کسب و کار خود استفاده کنند. توسعه محتوا به جذابیت، کاربردی، و نوع محتوا بستگی داشته و این ویژگی ها منجر به توسعه آن می شود. موتور جستجوی گوگل همواره در حال توسعه و بروزرسانی الگوریتم های خود است تا مطمئن شود دقیق ترین، مرتبط ترین و همچنین ایمن ترین نتایج را برای کاربران اش به نمایش می گذارد.

ما در این مقاله سعی کردیم مهم ترین زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ را که در دنیای وب در حال اجرا است، برای شما توضیح دهیم. بازاریابی محتوایی یا Content Marketing که خوراک دیجیتال مارکتینگ است می تواند فروش شما را افزایش دهد و یا باعث شکست برنامه تبلیغاتی شما باشد. در اصل ما در بازاریابی محتوا به جای هزینه برای جذب مخاطب از طرق مختلف، با ایجاد محتوای مفید و هدفمند نوعی بازاریابی درونگرا انجام داده و باعث میشویم مخاطب به سمت ما جذب شود. یعنی باید به صورتی تدوین شود که باعث نمایش بهتر آن، طبق کلمات کلیدی، در صفحه نتایج گوگل شود.

توصیه می شود کسانی که می خواهند این شرکت را راه اندازی کنند از افراد متخصص در این زمینه مشورت بگیرند تا بتوانند بر طبق اصول پیش بروند و درآمد خود را افزایش دهند. در نوع دیگر ما با ایجاد یک محتوای مفید، سپس ایجاد نیاز در مخاطب، خودمان را به عنوان راه حل و پاسخ نیاز معرفی کرده و محصول یا خدمات خود را به فروش میرسانیم. شما نیز به عنوان مدیریت رستوران باید از بخش دیجیتال مارکتینگ رستوران خود بخواهید اولا تمام ابزارهای ممکن دیجیتالی را برای معرفی خدمات رستوران تان فراهم آورد و ثانیا برای فعالیت در هر کدام از آن ها برنامه ریزی مشخصی داشته باشند. محدوده حقوق و دستمزد مدیر بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۲ چقدر است؟

اعضای این تیم تخصصی اغلب شامل مدیر دیجیتال مارکتینگ، متخصص دیجیتال مارکتینگ یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ، محتواکار، سئوکار، ویرایشگر، طراح گرافیک و تصویر بردار می باشد. اولین بار در سال 1990 از کلمه دیجیتال مارکتینگ استفاده شد. در این روش کسب و کار های اینترنتی با راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی و محول کردن آن به یک موتور جستجو گر، در ازای هر بار کلیک بر روی تبلیغ خود در موتور جستجو (که میتواند در پایین یا بالای صفحه سرچ باشد)، هزینه ای پرداخت میکنند. استفاده از هر کدام از روش های زیر برای هر کسب و کاری میتواند نتیجه متفاوت داشته باشد. در این نوع بازاریابی شما میتوانید با فعالیت در این شبکه ها، به فروش محصول یا خدمات خود بپردازید، یا به برندینگ کسب و کار خود کمک کنید. این اقدامات مانند: تولید محتوای دیجیتال، تبلیغات آنلاین، اصول برندینگ و… نکته مهم در آنالایتیکس این است که این ابزار به شما کمک می کند که مشکلات سایت یا تبلیغات خود را برطرف کنید و یا آن را ارتقا دهید.

متخصصین سئو آنطور که باید و شاید از ویژگیهای Ahrefs به عنوان بهترین ابزار تجزیه و تحلیل بهره نمیگیرند. این نوع تبلیغات فقط مبتنی بر وب سایت نیست، شما می توانید صفحه لینکدین، اینستاگرام، وبلاگ و یا فیسبوک را به عنوان صفحه فرود یا Landing Page معرفی کنید. سئو، به مجموعه اقداماتی گفته می شود که برای دریافت رتبه های بالا در نتایج جستجو بر روی یک وب سایت انجام می شود. SEO مجموعهای از استراتژیهاست که برای افزایش کمیت و کیفیت ترافیک، به وبسایت از نتایج جستجوی ارگانیک استفاده میشود. پیشرفت موتورهای جستجو، متخصصین سئو را مجبور به تفکر در مورد پیدا کردن راهی برای افزایش بازدید و رتبه بندی بالا سایت چه از طریق اخلاقی و صحیح، چه غیر اخلاقی ونادرست نمود.

شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با هرکدام از عناوین توضیح داده شده در این مقاله به وبلاگ ما و دسته بندی مورد علاقه خود رجوع کنید. اینکه این قوانین چیست و چطور اجرا میگردد را در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد. ولی هرگز نمیتوانید برای هرکس پیام منحصر به فرد خودش را بفرستید. شما علاوه بر سایت، میتوانید در شبکه های ویدیو محور چون یوتیوب و آپارات و به خصوص شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به تولید محتوای ویدیویی و تصویری کنید. علاوه بر این میتوانید با ادقام SMM و SEO کمک شایانی به فروش، برند سازی و سئو سایت خود بکنید.

من آماده استفاده از دیجیتال مارکتینگ هستم.

از جهتی به اعتماد سازی برای مخاطبان نیز کمک می کند چون گوگل واسطه تبلیغ شما و کاربر یا مشتری است. به راحتی می توانید در شبکه های اجتماعی موجود، با مخاطبان و یا مشتریانتان ارتباط برقرار کرده و با تولید محتوای هدفمند، ارزشمند و مرتبط با کسب و کارتان آن ها را به مشتریان و مشترکین همیشگی تبدیل کنید. در تولید محتوای بصری می توانید از ابزار هایی مانند Photoshop – After Effects – Edius – corel و ابزار های آنلاین تدوین محتوا مانند Canva استفاده کنید. در فضای دیجیتال مارکتینگ یا Digital Marketing شما اغلب با ابزارهای دیجیتالی مانند ایمیل، سایت، پیامک و مواردی از این دست سر و کار دارید. من آماده استفاده از دیجیتال مارکتینگ هستم. این ابزار سئو یکی از محبوبترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که از آن برای تحلیل، آمادهسازی تحلیل بک لینک، رسیدگی به گزارشها، رنکینگ(رتبه بندی) URL و غیره استفاده میشود. اگر بخواهیم تعریفی برای کلاس دیجیتال مارکتینگ ارائه دهیم ، باید بگوییم دیجیتال مارکتینگ تمامی اعمال و تکنیک هایی که جهت بازاریابی و تبلیغ محصولات و خدمات در فضای دیجیتال صورت می گیرد را شامل می شود.