ادامه دارد
وضعیت فرودگاه امام در شان جمهوری اسلامی نیست
منبع: https://www.isna.ir/news/1401082316071/%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وضع فرودگاههای کشور ما اصلا خوب نیست، گفت: من به بیش از ۶۰ کشور سفر کردم و متوجه شدم وقتی از فرودگاههای همسایه وارد فرودگاه تهران میشویم، انگار از یک شهر بزرگ وارد روستا شدیم و وضعیت این فرودگاه در شان جمهوریاسلامی نیست.
وی درباره وضعیت فرودگاههای کشور اظهار کرد: بخشهای فرودگاهی تلاشهای زیادی کردند و گزارشات فنی دادند و برای پروژههای امروز هم کارهای بزرگی انجام شده که در همین دولت شروع شده، اما وضع فرودگاههای کشور ما اصلا خوب نیست. من به لحاظ مسئولیتهایی که در دولتهای گذشته داشتم از ریاست اوپک تا وزارت نفت، به بیش از ۶۰ کشور سفر کردم اما وقتی از فرودگاههای همسایه وارد فرودگاه امام میشویم، انگار از یک شهر بزرگ وارد روستا شدیم و این در شان جمهوری اسلامی نیست.
قاسمی با بیان اینکه باید موضوع معیشت کارکنان حل شود، گفت: بخش آتشنشانی و برجهای کنترل هوایی، شش سال است که مابهالتفاوت حقوقشان را دریافت نکردهاند و شرایط کارکنان بسیار بد است، باید یک فکر ویژه کرد و کمیسیون عمران هم قرار شده نگاه ویژهای برای معیشت کارکنان بخش هوایی داشته باشد.
به گزارش ایسنا، رستم قاسمی امروز در مراسم افتتاح سه پروژه بزرگ فرودگاهی در فرودگاه بینالمللی مهرآباد، با بیان اینکه در بخشهای حمل و نقل کشور شرایطمان خوب نیست، گفت: در بخش ریلی سرعت قطارمان در بخش باری، کمتر از ۱۰ کیلومتر در ساعت است، در بخش مسافری بسیاری از لوکوموتیوهایمان دو برابر عمرشان هم تمام شده، در بخش حملونقل جادهای ما ۴۰۰ هزار کامیون در جادهها تردد میکنند که بیش از ۲۰۰ هزار تا امروز باید از رده خارج شوند، زیرا سالی بیش از چند میلیارد دلارهزینه سوخت اضافه میدهیم.
وی ادامه داد: در بخش هوایی، ضمن تشکر ویژه از همه همکاران که کشور را اداره میکنند، باید اعلام کنیم که در بخش هوایی سه مشکل اساسی داریم. یکی وضع کارکنان است که تا زمانی که وضع منطقی نداشته باشند، ادامه کار برایشان سخت است. باید مشکلات کارکنان، متخصصان و خلبانان حل شود، وضع درآمدی معیشتی کارکنان هوایی کشور فاجعه است. در مجلس باید کار ویژهای برای مهمترین و سختترین بخش حملونقل کشور که هوایی است، انجام شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر در آسمان اتفاقی رخ دهد، همه دنیا از آن باخبر میشوند، خاطرنشان کرد: اگر اتوبوسی در جادهای تصادف کند و ۴۰ نفر کشته شوند، اگرچه جان آنها هم اهمیت دارد، اما این اتفاق در دنیا و کشور سروصدای زیادی ندارد، اما اگر یک هواپیمای ۴۰ نفره سقوط کند، دنیا خبردار میشود و درباره بخش هوایی ایران قضاوت میکند.