وی گفت: در برنامهریزیهای آینده برای پروازهای خارجی در نظر داریم پروازها به سمت دبی و شارجه را افزایش دهیم، باید ظرفیت مسافر برای این پروازها دیده شود، حتی این امکان وجود دارد که پروازهای “العربیه” و “فلایدبی و قشمایر به صورت روزانه انجام شود، در حال حاضر پروازها به مقصد امارات هر روز هفته انجام میشود.
مدیرکل فرودگاه بینالمللی آیتالله آیتاللهی لارستان اظهار کرد: از روزی که به لار آمدهام تقریبا هر برنامهای بوده انجام شده به غیر از پرواز مشهد، چون چارترکنندهها و آژانسهای زیارتی هیچ وقت در جلسهای به صورت قاطع به ما نگفتهاند که زائران را ضمانت میکنند، اگر این آژانسهای زیارتی با آژانسهای منطقه هماهنگی داشته باشند و به ما ضمانت زائر و مسافر را بدهند میتوان از یک ماه آینده برای راهاندازی پرواز مشهد برنامهریزی کرد، چون تابستان نزدیک است و فصل زیارت شروع میشود.
صولتی ادامه داد: در حال حاضر، مقصد داخلی پروازهای فرودگاه لار، تهران و دو روز در هفته، شامل ۴ پرواز به سمت تهران است و در تلاش هستیم که تعداد این پروازها را افزایش دهیم.
وی توضیح داد: برای پروازهای داخلی، اگر به فرودگاههای سطح کشور نگاه کنید، آنها هم درگیر کمبود ناوگان هستند و فقط ما نیستیم که درگیر این مشکل هستیم.
به گزارش وزارت راه و شهرسازی، به گفته وی هر چه شرکتهای هواپیمایی و تعداد پروازها بیشتر باشد، فضا رقابتیتر میشود و هم مردم میتوانند با هزینههای کمتر به مسافرت داخلی یا خارجی بروند و هم قدرت انتخاب دارند.
به گزارش ایسنا، امینالله صولتی مدیرکل فرودگاه بینالمللی آیتالله آیتاللهی لارستان با اشاره به راهاندازی مجدد پروازهای شرکت العربیه در لارستان اظهار کرد: پروازهای خارجی فرودگاه لارستان به مقاصد دبی، کویت و قطر انجام میشد که با برقراری پرواز العربیه به مقصد شارجه این پرواز نیز به مقاصد خارجی ما اضافه شد و تعداد پروازهای خارجی ما در هفته به ۱۱ پرواز که شامل ۲۲ سورتی (رفت و برگشت هر پرواز) میشود رسید.
انتهای پیام