رحمان بهرامی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: محور دزفول به شوشتر ۶۰ کیلومتر است که ۲۷ کیلومتر از این محور باقی مانده است و باقی محور به صورت چهارخطه زیر ترافیک است.
وی افزود: در حال حاضر از این ۲۷ کیلومتر، پیمانکار ۱۴ کیلومتر را با مبلغ ۲۶۰ میلیارد تومان مشخص کرده ایم و در مرحله تجهیز کارگاه است و بنا داریم در برنامه زمانبندی دو ساله این مسیر را به بهره برداری برسانیم.
بهرامی ادامه داد: اعتبار محور نسبت به قرارداد منعقد شده، ضعیف تر است که تلاش ما این است با پیگیری نماینده مجلس و مسئولین شهرستانی و استانی، این اعتبار را افزایش دهیم. اعتبار امسال بخش توازن حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است که این اعتبار جوابگوی پروژه های محور نیست.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به سه پروژه فعال در محور دزفول - شوشتر گفت: این پروژه ها جمعا با مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان هستند و انتظار داریم نماینده های دزفول و شوشتر پیگیری های لازم را انجام دهند تا مبلغ کافی برای این پروژه ها اختصاص داده شود.
وی با بیان اینکه این محور بخشی از طرح ملاثانی - شوشتر - دزفول است، عنوان کرد: اولین قطعه، قطعه ۴ کیلومتری پل بند قیر تا جاده مسجدسلیمان است که تکمیل شده و فقط ۲۰۰ متر آن معارض دارد که هنور حل نشده است. اگر این بحث معارض حل شود کل پروژه تکمیل می شود.
بهرامی افزود: قطعه دوم، پروژه پل زیرگذر شرافت است که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار آن حدود ۵۰ میلیارد تومان است. پروژه جدید نیز همین قطعه ۱۴ کیلومتری با اعتبار ۲۶۰ میلیارد تومان است که از سمت دزفول شروع می شود.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره کل پروژه چهارخطه ملاثانی - شوشتر - دزفول بیان کرد: اعتبار کلی که برای این محور به وزارتخانه درخواست داده ایم و در این زمینه نیز با وزیر مکاتبه کرده ایم، ۳ هزار میلیارد تومان است.
وی اضافه کرد: در این محور دو قطعه آماده مناقصه داریم. اسناد مناقصه نیز آماده شده است. یک قطعه ۷ کیلومتری از صالح شهر تا سه راهی گتوند را داریم که در سنوات گذشته به روسازی رسیده و مطالبات مردم منطقه است که ان شاءالله باید کار پیمان سپاری آن انجام شود.
بهرامی یادآور شد: پل بند قیر نیز پروژه دیگری است که این پروژه لازمه زیر ترافیک قرار دادن قطعه ۴ کیلومتری بندر قیر تا مسجدسلیمان است. چون ما این ۴ کیلومتر را ساختیم و نیاز است پل نیز ساخته شود وگرنه آن چهار کیلومتر بلاتکیلف و بلااستفاده می ماند و تخریب می شود.
انتهای پیام