پروژه چهارخطه ملاثانی - شوشتر - دزفول به کجا رسید؟
انتشار: دی 11، 1403
بروزرسانی: 23 خرداد 1404

پروژه چهارخطه ملاثانی - شوشتر - دزفول به کجا رسید؟



ایسنا/خوزستان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان آخرین وضعیت پروژه چهار خطه ملاثانی - شوشتر - دزفول را تشریح کرد.

رحمان بهرامی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: محور دزفول به شوشتر ۶۰ کیلومتر است که ۲۷ کیلومتر از این محور باقی مانده است و باقی محور به صورت چهارخطه زیر ترافیک است.

وی افزود: در حال حاضر از این ۲۷ کیلومتر، پیمانکار ۱۴ کیلومتر را با مبلغ ۲۶۰ میلیارد تومان مشخص کرده ایم و در مرحله تجهیز کارگاه است و بنا داریم در برنامه زمانبندی دو ساله این مسیر را به بهره برداری برسانیم.

بهرامی ادامه داد: اعتبار محور نسبت به قرارداد منعقد شده، ضعیف تر است که تلاش ما این است با پیگیری نماینده مجلس و مسئولین شهرستانی و استانی، این اعتبار را افزایش دهیم. اعتبار امسال بخش توازن حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است که این اعتبار جوابگوی پروژه های محور نیست.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به سه پروژه فعال در محور دزفول - شوشتر گفت: این پروژه ها جمعا با مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان هستند و انتظار داریم نماینده های دزفول و شوشتر پیگیری های لازم را انجام دهند تا مبلغ کافی برای این پروژه ها اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه این محور بخشی از طرح ملاثانی - شوشتر - دزفول است، عنوان کرد: اولین قطعه، قطعه ۴ کیلومتری پل بند قیر تا جاده مسجدسلیمان است که تکمیل شده و فقط ۲۰۰ متر آن معارض دارد که هنور حل نشده است. اگر این بحث معارض حل شود کل پروژه تکمیل می شود.

بهرامی افزود: قطعه دوم، پروژه پل زیرگذر شرافت است که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار آن حدود ۵۰ میلیارد تومان است. پروژه جدید نیز همین قطعه ۱۴ کیلومتری با اعتبار ۲۶۰ میلیارد تومان است که از سمت دزفول شروع می شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره کل پروژه چهارخطه ملاثانی - شوشتر - دزفول بیان کرد: اعتبار کلی که برای این محور به وزارتخانه درخواست داده ایم و در این زمینه نیز با وزیر مکاتبه کرده ایم، ۳ هزار میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: در این محور دو قطعه آماده مناقصه داریم. اسناد مناقصه نیز آماده شده است. یک قطعه ۷ کیلومتری از صالح شهر تا سه راهی گتوند را داریم که در سنوات گذشته به روسازی رسیده و مطالبات مردم منطقه است که ان شاءالله باید کار پیمان سپاری آن انجام شود.

بهرامی یادآور شد: پل بند قیر نیز پروژه دیگری است که این پروژه لازمه زیر ترافیک قرار دادن قطعه ۴ کیلومتری بندر قیر تا مسجدسلیمان است. چون ما این ۴ کیلومتر را ساختیم و نیاز است پل نیز ساخته شود وگرنه آن چهار کیلومتر بلاتکیلف و بلااستفاده می ماند و تخریب می شود.

انتهای پیام



منبع: https://www.isna.ir/news/1403101108033/%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%B7%D9%87-%D9%85%D9%84%D8%A7%D8%AB%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D8%B2%D9%81%D9%88%D9%84-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%AC%D8%A7-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF