خیراله خادمی امروز (پنجم مهر ماه) در بازدید میدانی از پروژه راه آهن اردبیل - میانه در جمع خبرنگاران، گفت: راه آهن اردبیل - میانه با هدف اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی در یکی از صعب العبورترین مناطق کوهستانی کشور در حال اجراست که در بخش زیرسازی ۹۵ درصد، روسازی ۷۴ درصد و احداث ساختمان ها ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی طول این مسیر ریلی را ۱۷۵ کیلومتر اعلام و بیان کرد: حدود ۳۵ کیلومتر از این مسیر پل های خاص، تونل و گالری است که شامل ۶۲ دستگاه تونل به طول حدود ۲۴ هزار متر، ۲۹ دستگاه پل بزرگ به طول ۴۳۰۰ متر و ۷۵۰۰ متر گالری است و تمام مسیر با اتکا به توان فنی و مهندسی داخل کشور احداث شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اعلام حجم عملیات خاکی این پروژه به میزان ۳۶ میلیون و ۴۲۶ هزار مترمکعب، ادامه داد: یک میلیون و ۱۶۰ هزار مترمکعب بتن ریزی، ۲۴ هزار متر لاینینگ تونل ها و ۴۳۰۰ متر اجرای عرشه پل از دیگر عملیات های انجام شده در این خط ریلی است.
خادمی درباره عملیات روسازی انجام شده در مسیر، گفت: تاکنون ۱۸ هزار و ۵۵ تن ریل مسیر تامین شده و ۱۴۲ کیلومتر هم ریل گذاری انجام شده است. بیش از ۳۴۹ هزار مترمکعب بالاست و ۲۴۶ هزار اصله تراورس نیز تامین شده است.
وی پیشرفت فیزیکی احداث ایستگاه تشکیلاتی اردبیل را ۷۰ درصد اعلام کرد و افزود: ساختمان های فاز اول بهره برداری به مساحت ۱۷ هزار مترمربع ۸۴ درصد و ساختمان اصلی به مساحت ۴۸۲۳ مترمربع ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
خادمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصدی ایستگاه های فاز اول بهره برداری، بیان کرد: ساختمان اصلی ایستگاه فیروزآباد حدود ۹۳ درصد و ساخت کل ایستگاه ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. ایستگاه راه آهن گنجگاه ۵۶ درصد و ایستگاه مهماندوست ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار هزینه شده در راه آهن اردبیل - میانه را تاکنون ۵۷,۰۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
انتهای پیام