به گفته\xa0معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این اساسنامه با هدف تغییر ساختار، برای چابک سازی مهارت آموزی در کشور تدوین شده و اصلاح ساختار از سطح ستاد تا شهرستان ها، رتبه بندی و طراحی مسیر\xa0\xa0شغلی مربیان، ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه ای هیأت امنایی در کنار مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه های آزاد، پیش بینی اختصاص مجدد ۲ درصد از درآمد حاصل از اجرای قانون کارآموزی، اصلاح ساعات کاری مربیان، راه اندازی شورای مهارت در تمامی استان ها به صورت رسمی و دارای قانون مشخص از مفاد این اساسنامه است.
حسینی نیا با اشاره به ظرفیت های ویژه سازمان آموزش فنی و حرفه ای از جمله ۶۴۰ مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و حدود ۱۴ هزار آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد، گفت: این سازمان، متولی ارائه آموزش های غیررسمی مهارتی در ۶۵۰۰ استاندارد آموزشی، با هدف تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر (آموزش جویندگان کار فاقد مهارت)، ارتقای مهارت نیروی کار شاغل، ایجاد و توسعه کارآفرینی، افزایش خوداشتغالی، ایجاد مهارت های پیش از اشتغال به منظور کاهش دوره جست وجوی شغلی و تقویت کسب شغل است.
رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای ادامه داد: پس از تصویب مفاد اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کمیته فنی و حرفه ای و مهارت آموزی، اساسنامه مذکور در بهمن ماه سال جاری دوباره در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی طرح می شود.