کوتاهی ایرباس در تحویل جت



ایرباس ممکن است تحویل برخی از جت‌های ۲۰۲۳ خود را به تعویق بیندازد.

به گزارش ایسنا به نقل از اینوست، سه منبع صنعتی اظهار کردند که در شرایطی که ایرباس برای دستیابی به اهداف تحویل در سال ۲۰۲۲ در مواجهه با مشکلات زنجیره تامین و نیروی کار تلاش می‌کند اما در حال آماده‌سازی زمینه برای تاخیرهای بیشتر در تاریخ‌های تحویل برنامه‌ریزی شده برخی از هواپیماهای میان برد خود در سال ۲۰۲۳ است.

آنان افزودند: این مورد در حالی است که عدم قطعیت در مورد عرضه موتورهای تولید هواپیمای جدید همچنین سایر قطعات و نیروی کار وجود دارد و خواستند نامشان فاش نشود.

سخنگوی ایرباس گفت که هیچ نظری در مورد تحویل پیش از اعلامیه ماهانه بعدی خود در اوایل دسامبر ندارد.

تحلیلگران می‌گویند: هوافضا با مجموعه‌ای از مشکلات همزمان با چندین اثر ضربه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.

جت‌لاینرها و سازندگان موتور نیز در حال مبارزه با مشکلات زنجیره تامین و نیروی کار هستند اما تعمیرگاه‌های جهانی برای کمک به شرکت‌های هواپیمایی لازم است هواپیماهای موجود خود را ارتقاء دهند.

کاهش ظرفیت، تعمیر ده‌ها هواپیما را زمین‌گیر کرده است زیرا موتورهای آن‌ها دیر از تعمیرات اولیه خارج می‌شوند و این به نوبه خود باعث ایجاد رقابت برای موتورها بین خطوط مونتاژ هواپیماهای جدید و قطعات یدکی برای ناوگان موجود شده است.

به گفته این منابع، حداقل یکی از موتورسازان فشار جدیدی برای تغییر موتورها، بیشتر از پشتیبانی خود  از تولید هواپیما برای مشتریان فعلی تجربه می‌کند.

در ماه اکتبر، ایرباس و سافران نسبت به بوئینگ که طی درآمدهای سه ماهه اعلام کرده بود موتورها، محدودیت اصلی آن هستند، نسبت به عرضه موتورها کمتر دچار اختلال شده است. در عین حال، منابع صنعت موتور اصرار دارند که موانع تنها مقصر تاخیر نیست.

یکی از مدیران اجرایی گفته است که جت‌سازان با مشکلاتی در تهیه به موقع سایر قطعات مواجه بوده‌اند.

در ماه جولای، ایرباس اعلام کرد که به هدف تولید موقت ۶۵ جت باریک پیکر خانواده A۳۲۰ در ماه در اوایل سال ۲۰۲۴ به جای تابستان ۲۰۲۳ خواهد رسید. هدف آن در سال ۲۰۲۵، ۷۵ جت در ماه است.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401090603553/%DA%A9%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%AD%D9%88%DB%8C%D9%84-%D8%AC%D8%AA