به گفته حسینی؛ در شمال ایران با کمبود شناورهای رو-رو مواجه هستیم و بخش خصوصی در این حوزه میتواند به طور جدی ورود کند و با حمایتهای مادی و معنوی سازمان بنادر و دریانوردی در این حوزه شاهد تأمین تجهیزات باشیم.
وی با اشاره به اینکه زمان رفع نقاط ضعف و سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل دریای خزر فرا رسیده است، اظهار داشت: در مقطع زمانی فعلی که به طور مثال روسیه قصد دارد ۱۰ میلیون تن کالا را از مسیر ایران جابجا کند، باید نقاط ضعف بنادر شمالی و حمل و نقل دریای خزر را برطرف کنیم و با سرمایه گذاری مناسب و بهره مندی از ظرفیتهای بخش خصوصی در این راستا گام برداریم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه اتصال بنادر شمالی به ریل، خط آهن رشت-آستارا و تأمین شناورهای رو-رو از جمله مسائلی است که در راستای توسعه حمل و نقل دریای خزر از سوی ایران باید در دستورکار قرار گیرد، عنوان کرد: متأسفانه در حمل و نقل دریای خزر سهم پایینی داریم و اگر واقعاً هدف کشور توسعه بنادر و حمل و نقل دریای خزر است باید هر چه سریعتر به موارد مختلفی که زمینه ساز این توسعه و رشد است، توجه کنیم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خاطر نشان کرد: علاوه بر این در بخش ریلی باید شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به قبل نگاه خود را تغییر دهد و تمامی بنادر شمالی از مزیت ریلی بهرهمند شوند.